ضرورت برنامه ریزی جهت اجرای کامل قوانین مربوط به حقوق کودکان

دکتر کامران در این گفت و گو،ضمن انتقاد از تضییع حقوق کودکان در دنیای امروز،کشتار کودکان بی دفاع در سراسر دنیا توسط زورگویان و مستکبرین را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،دکتر کامران در گفت و گو با روابط عمومی کانون استان و به مناسبت هفته ملی کودک نظرات خود را درباره موضوع تربیت و پرورش کودک و هم چنین تضییع حقوق کودکان در دنیای امروز بیان کرد.
دکتر کامران سخنان خود را با پاسخ به سوال "در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چقدر به حقوق کودکان اهمیت داده شده است؟" آغاز کرد و در این خصوص گفت:دین مبین اسلام توجه ویژه ای به حقوق کودک دارد و قانون اساسی ما هم که برگرفته از دین اسلام است در اصول مختلفی به این موضوع توجه ویژه نموده به صورتی که کودک و شکل گیری ذهن آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه والایی برخوردار است و لازم است برای اجرایی کردن این قوانین برنامه ریزی های اصولی از سوی دستگاه های مربوطه به صورت هماهنگ صورت پذیرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تربیت در دوران کودکی گفت: ذهن انسان در سنین کودکی شکل می گیرد و در این دوران آمادگی بسیار زیادی در پذیرش مفاهیم بنیادی دارد ولی به نظر می رسد ما در این حوزه یعنی در حیطه ی فعالیت های پرورشی در این سن کمتر پیشرفت داشته ایم.
وی در ادامه یادآور شد: اگر ما خواهان آن هستیم که جوانانی متعهد و عدالت خواه داشته باشیم باید از دوران کودکی آموزش های خود را شروع کنیم و اگر می خواهیم آنها در آینده انسان هایی مومن و پاک بوده و درد دین داشته باشند و در هر منصب و جایگاهی که قرار گرفتند بر پایه ی عدالت رفتار کنند باید از همین سنین کودکی به تربیت و پرورش آن ها به صورت هدفمند اقدام کنیم و در این راستا اگر اسباب بازی تولید می کنیم، اگر بازی طراحی می کنیم و یا هر آنچه مرتبط با کودک است باید در جهت تربیت او باشد و تمام تلاشمان را صورت دهیم که کودکان با اخلاق درست و اصولی تربیت شوند و پایه معنویت در آن ها به خوبی پی ریزی شود.
دکتر کامران در ادامه ی صحبت های خود با اشاره به تضییع حقوق کودکان در نظام سلطه خاطرنشان کرد: مستکبرین ادعای رعایت حقوق کودکان را دارند، اما امروز شاهد آن هستیم به دست آمریکایی ها و صهیونیسم ها و هم چنین وابستگان آن ها کودکان زیادی در جنگ ها کشته می شوند و هیچ رحمی نسبت به کودکان مظلوم و بی دفاع در سراسر جهان ندارند.
وی در ادامه تاکید کرد:آن چه دنیا به نام روز کودک مقرر کرده و حقوقی را که برای او در نظر گرفته، امروز با عمل استکباری رژیم های به ظاهر مدافع حقوق بشر به سخره گرفته می شود.
وی در سوالی مبنی بر دلایل سکوت نهادهای بین المللی درباره کشتار کودکان بی دفاع در فلسطین،یمن،سوریه و ... گفت: مجامع بین المللی چشمان خود را برحقایق بسته اند چون سازمان هایی می باشند که بودجه خود را از طریق خود مستکبرین تامین می کنند.
وی در ادامه افزود:آنها انسان هایی سنگ دل شده اند و اگر غیر از این بود قلب آنها همانند قلب هر انسان آزاده ای، در اثر کشتار های بیرحمانه ی مردم مظلوم به ویژه کودکان به رحم می آمد، متاسفانه آنها حاضرند برای تاراج منابع مسلمین و مستضعفین هر جنایتی را مرتکب شوند.