ویژه برنامه های مراکز شماره 7،گلپایگان و داران کانون استان اصفهان

اعضای مراکز به همراه دانش آموزان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون ضمن آشنایی با فعالیت های کانون در کارگاه هایی با موضوع کتاب نیز حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراکز فرهنگی هنری کانون برنامه های ویژه ای را برای دانش آموزان و اعضای خود برگزار کردند.

مرکز شماره 7 با برپایی نمایشگاه کتاب در دبیرستان سادات اصفهان کارگاه روش های مطالعه و بررسی عوامل و راهکارهای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه را برگزار کرد.

در این کارگاه ها دانش آموزان پسر مقاطع هفتم، هشتم و نهم به همراه مربیان فرهنگی کانون به بحث و گفتگو در مورد اهمیت و نقش مطالعه در جامعه و بین دانش آموزان و دیگر افراد جامعه و همچنین راهکارهای تشویق به کتاب و کتابخوانی پرداختند.

مربیان کانون در این کارگاه ها  با نقل حکایت ها و قصه هایی در مورد دانشمندان، اندیشمندان و نام آوران در عرصه علم و دانش و چگونگی و دشواری های کسب علم در دوران کهن به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در بین افراد یک ملت اشاره کردند.

در ادامه دانش آموزان ضمن گفتگو در مورد دلایل و عواملی که افراد جامعه و به ویژه دانش آموزان کمتر به مطالعه می پردازند، راهکارها و پیشنهادهایی را در مورد تشویق به کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

مرکز گلپایگان نیز در هفته کتاب و کتابخوانی مراسم جشنی را با حضور دانش آموزان مدارس و اعضای کانون برگزار کرد . این جشن در راستای طرح کتابخوانی برپا شد و در کنار آن جشن تولد کتاب ها که با ورود کتاب های جدید در مرکز اجرا می گردد برپا شد.

  این طرح شامل سه قسمت دعوت از مدارس با عنوان "بیا تا باهم دوست باشیم" ،رفتن به مدارس با عنوان "من آمدم دوست من " و تقدیر از اعضای فعال کتابخوان در مرکز اجرا می گردد.

  در طرح "من آمدم دوست من" اعضای فعال و کتاب خوان مرکز به معرفی کتاب در بین دوستانشان در مدرسه می پردازند و هریک تعدادی از دوستان خود را به کتابخوانی تشویق می کنند.

هم چنین مرکز فرهنگی هنری داران در همین ایام توسط مربیان خود فعالیت هایی از جمله جشنواره سفالگری با موضوع کتاب ، کارگاه بحث کتاب، معرفی کتاب و حضور مربیان مرکز جهت تشویق اعضا کتابخوان در مدارس سطح شهر را برای کودکان و نوجوانان برگزار کرد که با استقبال آن ها هفته کتاب امسال در خاطره کودکان و نوجوانان ماندگار شد.