سومین گردهمایی منطقه ای اقدام پژوهان کانون

استان اصفهان روزهای سوم و چهارم آذرماه میزبان 48 اقدام پژوه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سومین گردهمایی منطقه ای اقدام پژوهان با حضو استان های اصفهان،بوشهر،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،سیستان و بلوچستان،فارس،کهگیلویه و بویراحمد،کرمان و هرمزگان آغاز شد.
دکتر کرمانی مدیر کل آموزش و پژوهش کانون در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در پیشبرد اهداف یک سازمان گفت:با آموزش صحیح هر هدفی قابل دستیابی است و امروزه مجموعه ای موفق است که کارکنان مجرب و همدل داشته باشد.
وی در ادامه سیاست های کلی اداره کل آموزش و پژوهش کانون را مطرح کرد.استفاده از تکنولوژی های نوین و آموزش الکترونیکی اولین رویکردی بود که کرمانی به آن اشاره کرد.
وی اظهار کرد:هم اکنون در استان ها امکانات خوبی برای موضوع آموزش وجود دارد و در نظر داریم که با تمرکززدایی آموزش از پایتخت،آموزش ها را در مراکز استان هایی که امکانات مناسبی دارند برگزار کرده و اداره کل آموزش و پژوهش نیز هدایت و نظارت را انجام دهد.
توسعه مرکز علمی کاربردی و انتقال بخشی از آموزش ها به این مرکز،راهبرد بعدی بود که این مسوول به آن اشاره کرد.
وی هم چنین استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت:سعی داریم با همکاری سایر دستگاه ها،دوره های آموزشی را با کیفیت هرچه بیشتر برگزار کنیم.
کرمانی درادامه با اشاره به برگزاری 9دروه آموزشی اقدام پژوهی گفت:اداره کل آموزش و پژوهش کانون به دنبال کیفیت بخشی به برنامه ها است و تا به حال در حدود 1000 مربی در دوره های مختلف با موضوع اقدام پژوهی شرکت کرده اند که به طور میانگین در هر مرکز فرهنگی هنری یک مربی اقدام پژوه حضور دارد.
وی از میزبانی کانون استان اصفهان قدردانی کرد و از تلاش های مدیرکل کانون و دیگر همکاران استان اصفهان در انجام برنامه های نهاد اقدام پژوهی تشکر نمود.
مدیر کل کانون استان اصفهان پیگیری موضوع اقدام پژوهی در کانون را انتخابی هوشمندانه و مناسب عنوان کرد و گفت:در 2 سال گذشته که ایده نهاد اقدام پژوهی مطرح و اجرایی شد برنامه های خوب و موثری در استان ها پیگیری و عملی گردید.
عسگری فر واقع گرایی و عمل گرایی را 2 موضوع مهم در اقدام پژوهی برشمرد و افزود:با لحاظ کردن این دو موضوع،اثربخشی در اقدام پژوهی بیشتر شده و پژوهشی می تواند موثر واقع گردد که واقع گرایی و عمل گرایی در آن مستتر باشد.
وی ادامه داد:سعی شود موضوعاتی در اقدام پژوهی مورد توجه قرار گیرد که نتیجه ملموس و اثربخش آن در فعالیت های مربیان مراکز مشاهده شود و یک مربی اثر کار خود را به خوبی دریافت کند.
مدیر کل کانون همچنین پیشنهاد داد تا آموزش های لازم با موضوع اقدام پژوهی برای نیروهای ستادی در بخش های مختلف نیز صورت پذیرد.
وی در پایان از تلاش های اداره کل آموزش و پژوهش کانون قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود با تلاش های مسوولان روند فعلی استمرار داشته باشد.
گفتنی است این برنامه دو روزه شامل کارگاه‌ های تخصصی نهاد اقدام‌ پژوهی می باشد که طی 2 روز در حال برگزاری است و دکتر اقبال قاسمی ‌پویا مدرس این دوره می باشد.
شناسایی کاستی ‌ها در گزارش‌ های اقدام ‌پژوهی به منظور کیفیت بخشی آن‌ ها و اثربخشی در فعالیت ‌های مراکز فرهنگی هنری کانون از‌جمله موضوعاتی است که در این گردهمایی بررسی می شود.