سادگی،جذابیت و خلاقیت سه اصل مهم در کانون

عسگری فر رعایت این سه اصل را در تمامی برنامه ها از سوی کارشناسان و مربیان مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،گردهمایی سالانه کانون با حضور مدیرکل،کارشناسان،مسوولین مراکز و همکاران ستادی در مرکز شماره 2 برگزار شد.

عسگری فر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت ولی عصر (عج)،ظهور منجی عالم بشریت را تنها راه نجات انسان ها از مشکلات و سختی ها دانست و گفت:توسل به امام زمان عج زمینه ساز ارتباط قلبی و دائمی با آن حضرت است و ان شاالله به زودی با ظهور پرخیر و برکت آن بزرگوار همه ما حیات طیبه را تجربه کنیم.

مدیر کل ضمن تاکید بر موضوع اعضای امانت گیرنده کتاب افزود:یکی از بهترین معیارها برای سنجش فعالیت ها،اعضای امانت گیرنده کتاب هستند که به واسطه کتاب با مرکز در ارتباط هستند و همه در سال 95 باید با همت بیشتر نسبت به این موضوع و جذب و پایدارسازی اعضا تلاش کنند.

کانونی بودن و بازگشت به اصول کانون موضوع بعدی بود که مدیرکل به آن اشاره کرد.وی گفت:سادگی،جذابیت و خلاقیت سه اصل کانونی بودن است و دوام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حفظ صحیح اصول آن است.

وی اظهار کرد:قالب ها و شیوه ها قابل تغییر هستند ولی اصول همیشه ثابت است.مدیر کل ادامه داد:کانون نهادی است که با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان،کشف استعدادها،پرورش ذوق و تربیت این گروه سنی آغاز به کار کرده و باید با قوت به راه خود ادامه دهد.

عسگری فر عشق و علاقه به مربی گری را مانند محبت مادری،همیشگی دانست و افزود:سختی های موجود و کمبود امکانات مانع مربی گری نمی شود زیرا با وجود عشق و علاقه می توان انگیزه به کار را افزایش داد.

مدیر کل کانون بازتعریف برخی فعالیت ها را نمونه ای از جذابیت در کانون دانست و بیان کرد:خلاقیت نیز یکی دیگر از اصول کانون است و در استان نیز با طرح نوآوران به دنبال افزایش خلاقیت در فعالیت ها و برنامه های کانون بوده ایم.

وی هم چنین با تاکید بر حضور کودکان و نوجوانان در مرکز گفت:این موضوع می تواند از سه طریق مربیان مرکز،همسالان اعضا و مادران آن ها محقق شود و مشارکت دادن مادران در برنامه های مرکز به ویژه در فصل تابستان باید توسط مربیان با استفاده از برنامه های مختلف صورت پذیرد.

برپایی کارگاه های فرهنگی،هنری و ادبی در فصل تابستان موضوع بعدی بود که از سوی این مسوول عنوان شد.وی در این رابطه افزود:اول خرداد ثبت نام این کارگاه ها آغاز می شود و تا 20 خردادماه ادامه دارد و خانواده ها می توانند با حضور در مراکز و ثبت نام از برنامه های متنوع کانون بهره مند شوند.

عسگری فر گفت:در این چند سال تلاش شده است برنامه های جدید و متنوعی به فعالیت های فصل تابستان اضافه شود که پویانمایی،محاسبات ذهنی،فیلم سازی،رباتیک و الکترونیک و عکاسی از جمله آن ها می باشد که با استقبال خوب خانواده ها همراه بوده است.

در ادامه این گردهمایی قربانی مسوول حراست،فرقدانی کارشناس مسوول هنری،صالحی کارشناس مسوول فرهنگی،صفری مسوول امور مالی،امیری مسوول امور اداری و شاهرخی کارشناس ادبی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت خود پرداختند.

برای مشاهده گزارش کامل تصویری این گردهمایی اینجا را کلیک کنید.