غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان،دغدغه امروز خانواده ها

عقدایی در این جلسه با اشاره به اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان بر انجام برنامه ریزی جامع و مناسب برای این گروه سنی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،کمیته کودک و نوجوان استان اصفهان با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری،مدیر کل کانون و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تشکیل شد.

معاون استاندار اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.عقدایی در ادامه با تاکید بر اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان گفت:امروز یکی از مهمترین دغدغه خانواده ها اوقات فراغت فرزندان خود است و تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید با یک برنامه ریزی جامع و مدون نسبت به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اقدام کنند.

وی افزود:برای انجام صحیح برنامه های مربوط به اوقات فراغت،کارها باید به صورت جمعی و گروهی صورت پذیرد و در عین حال از موازی کاری توسط دستگاه ها اجتناب شود.

عقدایی هم چنین با اشاره به لزوم انجام کار کارشناسی در رابطه با برنامه های مربوط به کودکان و نوجوانان گفت:لازم است نمایندگان سازمان ها با انجام مطالعات بیشتر و تدوین برنامه های خود جهت هماهنگی و تبادل نظر پیرامون برنامه های مربوط به کودکان و نوجوانان در جلسات این کمیته مشارکت فعال نمایند.

وی در پایان با اشاره به سابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:در این نهاد فرهنگی ویژه برنامه های متنوع و باکیفیتی در ایام سال و به ویژه در فصل تابستان برگزار می شود که با استقبال خوب خانواده ها همراه است.

در ابتدای این جلسه که در دفتر معاون استاندار برگزار شد،سید حامد عسگری فر مدیر کل کانون با تاکید بر استمرار تشکیل این جلسات با حضور معاون استاندار گفت:فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است زیرا همه دانش آموزان تا پایان متوسطه دوم در حوزه کودکان و نوجوانان تعریف می شوند و استاندار اصفهان نیز تاکید داشتند که مباحث مربوط به این گروه سنی در جلسه کمیته کودک و نوجوان به ریاست معاون استاندار بررسی شود و مصوبات این کمیته به منزله مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان محسوب گردد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی اظهار کرد:مقام معظم رهبری در دیدار ماه گذشته با فرهنگیان و معلمان،نکات مهمی را درباره فضای مجازی مطرح نموده و بر اهمیت این موضوعات و برنامه ریزی مناسب جهت استفاده صحیح از فضای مجازی تاکید داشتند.

مدیر کل کانون بیان کرد:در استان اصفهان یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار کودک و نوجوان زندگی می کنند که این رقم 25 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. عسگری فر از مسوولین دستگاه های مختلف به عنوان اعضای کمیته خواست تا ضمن توجه به مقوله ی کودک و نوجوان با برنامه ریزی،حضور فعال و پیگیری امور،این کمیته را در جهت نیل به اهداف خود یاری رسانند.

در ادامه این جلسه نمایندگان آموزش و پرورش،ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،مهد قرآن کریم،صدا و سیما،بهزیستی،معاونت اجتماعی نیروی انتظامی،فرمانداری اصفهان و موسسه خیریه مهر زنده رود به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه اوقات فراغت و برنامه های آینده کمیته کودک و نوجوان پرداختند.