نقش کانون در کشف استعدادهای کودکان تعیین‌کننده است

یک شاعر و نویسنده، بر نقش تعیین کننده‌ی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساعد باقری در دیدار با مدیر‌کل کانون گیلان با بیان این مطلب، کار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را «کار دل» خواند.
وی با بیان این‌که بسیاری از چهره‌های برجسته‌ی کشور سابقه‌ی عضویت در مراکز فرهنگی‌هنری کانون را داشته‌اند تصریح کرد: راهنمایی‌های ارزش‌مند مربیان کانون پرورش فکری در سرنوشت و زندگی کودکان و نوجوانان تعیین کننده است.
مدیر سابق گروه کودک و نوجوان رادیو در پایان به اهمیت تولید اثر برای کودک و نوجوان پرداخت و ابراز امیدواری کرد کانون همچون گذشته نقش سازنده‌ای را در این مسیر داشته باشد.
علی پورحسن مدیرکل کانون گیلان نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی ارایه کرد و از اهداف و برنامه‌‌های پیش رو کانون گیلان، سخن گفت.
وی با بیان این‌که تولید فکر و افزایش توانمندی کودکان و نوجوانان همچنان در دستور کار کانون پرورش فکری قرار دارد تصریح کرد: دامنه‌ی فعالیت‌های این نهاد فرهنگی گسترش یافته و ارایه‌ی فعالیت‌های متناسب با ذائقه‌ی تمامی مخاطبان، در دستور کار کانون قرار دارد.
مدیر‌کل کانون گیلان در ادامه با اشاره به گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون گیلان در رشت خاطرنشان کرد: نگاه کانون متوجه تمامی کودکان و نوجوانان است و مخاطبان دارای نیاز‌های‌ویژه که از توانمندی‌های خاصی نیز برخوردار هستند، مورد توجه قرار دارند.
پورحسن از فعالیت‌های خلاقانه، ویژه‌برنامه‌ها ‌و جشنواره‌های کانون به عنوان شیوه‌هایی موثر برای ارتقای قابلیت‌های کودکان و نوجوانان نام برد و بهره‌گیری از نقطه‌نظرات صاحب‌نظران عرصه‌ی فرهنگ و هنر همچون ساعد باقری را در این مسیر سازنده و راه‌گشا دانست.
گفتنی است ساعد باقری در سال 1335 در تهران چشم به جهان گشود و در سال 1361 نخستین مجموعه شعر خود را با عنوان«نجوای جنون» منتشر کرد.
نویسندگی و گویندگی برنامه و مدیریت گروه کودک و نوجوان رادیو از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود. وی هم‌چنین با فعالیت در عرصه‌ی ترانه‌سرایی نقشی تاثیر‌گذار در انتشار آثار خوانندگان کشور داشته است.