کد خبر: 258615
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
بازدید 1254
چشمه های روشن امید در وجودت جوشان باد

صد عضو فعال مرکز فراگیر کانون استان با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی ضمن پرورش استعدادهای خود،روزهای شادی را در کنار یکدیگر سپری می کنند.

گاهی با یک نگاه می توان شاهد درخشش توانمندی آن هایی بود که با هر رنگ و نقش در قالب هزاران هنر،امید را برایمان به تصویر می کشند.پا به پای دیگر کودکان و نوجوانان به فعالیت های متنوع مشغول می شوند و از زبان آن ها قصه هایی می شنویم که در خاطره ها ماندگار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مرکز فراگیر کانون استان که هم زمان با دهه فجر 1392 با حضور مسوولین استانی افتتاح شد،محیطی مناسب برای کودکان و نوجوانان کم بینا،نابینا،ناشنوا،کم شنوا و ناتوان جسمی و حرکتی است و کانون اصفهان این افتخار را دارد که به عنوان دومین استان در سطح کشور این مرکز را راه اندازی و با افتتاح آن فرصت مناسبی در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار داد تا به رشد و پرورش استعدادهای خود بپردازند و توانایی ‌های آن ها از طریق فعالیت در کانون بروز پیدا کند.

در این مرکز که از زمان افتتاح آن مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته و 100عضو فعال دارد،برنامه ریزی های مختلفی شامل آموزش مربیان کانون،تهیه تجهیزات ویژه مانند کتاب هایی با خط برجسته و لمسی،لوح های فشرده گویا و ... تدارک دیده شده و مربیان در طول سال با آموزش های لازم به دنبال ارتقای سطح کیفی فعالیت های این مرکز می باشند.

فعالیت های این مرکز از جمله کاردستی،کتابخوانی،شعر خوانی،قصه گویی،سفالگری،موسیقی و... به نوعی در فرهنگ سازی صحیح در خانواده ها کمک می کند تا کودکان و نوجوانانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند همراه با همسالان خود رشد کرده و در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت های گروهی مشغول شوند.

شایان ذکر است مرکز فراگیر به آدرس ملک شهر،خیابان 17 شهریور،جنب مسجد قبا،مرکز شماره 1 کانون در تمامی ایام سال پذیرای خانواده ها می باشد.