کد خبر: 261322
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
بازدید 2520
سوگواری اعضای مراکز باغبهادران،شهرضا و چرمهین در ایام محرم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مرکز باغبهادران در هفته ملی کودک امسال که رنگ و بوی امام حسین (ع) داشت همگام با همه کودکان دنیا با رقیه و علی اصغر و دوطفلان مسلم و... در سوگواره کودکان حسینی با عنوان " کودکان تشنه اند ..." هم ناله شدند.پس از اجرای برنامه هایی،با هدف اصلی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به معرفی شخصیت والای حضرت ابا عبدلله الحسین و یاران با وفایش پرداخته شد و مربیان مفاهیم ایثار،شهادت را برای کودکان تشریح کردند.

برپایی عزاداری برای اعضا با مداحی مداحان اهلبیت،معرفی کتابهای"آنها زنده اند" و"بزرگترین دختر عالم" ،قصه گویی روایت سیب،مسابقه وسرود خوانی ونمایش خلاق از برنامه های این سوگواری ها بود.

هم چنین به مناسبت هفته ملی کودک و در هشتمین روز محرم،کودکان پیش دبستانی و دبستان شهرضا در همایش با شکوه کودکان حسینی شرکت کردند.این همایش با هدف آشنایی بیشتر کودکان با قیام امام حسین با محوریت کانون پرورش فکری و حمایت فرماندار شهرضا و همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و تبلیغات اسلامی شهرضا  برگزار گردید.در این همایش بیش از 2500 کودک شرکت داشتند که پس از تجمع از میدان تاسوعای شهر به طرف بیت الاصغر حرکت کردند و در طی مسیر نیزبا نوحه خوانی و سینه زنی خالصانه خود ، معنویت خاصی به این مراسم بخشیدند. در محل تجمع نیز مراسم ویژه ای  با حضور فرماندار و نماینده شهرستان و سایر مسولین شهر برگزار شد که کودکان دل نوشته های خود را برای امام حسین (ع) خواندند و ارادت خود را به امام و یاران حضرت نشان دادند.

کانون پرورش فکری چرمهین نیز به مناسبت هفته ملی کودک و هم زمان شدن این هفته با ایام محرم برنامه سوگواری با عنوان کودکان تشنه اند را برگزار نمود که از برنامه های این سوگواری می توان به مداحی ،نمایش پرده خوانی غربت خرابه ،سرود و...اشاره داشت.