برپایی غرفه های فرهنگی و مذهبی توسط مربیان مراکز خوانسار

به گزرارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مرکز شماره 2 خوانسار مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر با همکاری مرکز شماره یک خوانسار ، اقدام به تشکیل غرفه های کودک و نوجونان در سطح شهر نمود.در این غرفه ها ایستگاه نقاشی، کاردستی،خوشنویسی و قصه و کتاب با موضوع حادثه کربلا برپا شد که با استقبال خوب کودکان و مهمانان خوانساری همراه گردید. ایجاد فضای فرهنگی و هنری جهت شناخت بیشتر قیام عاشورا برای کودکان و نوجوانان و توجه به مطالعه ضمن معرفی کتاب هایی درباره امام حسین (ع) و یاران با وفایشان ،از اهداف مهم این فعالیت بود.

فضا سازی مرکز با توجه به روایات و احادیث با موضوع امام حسین (ع) و یاران ایشان در قالب معرفی کتاب،به همراه نصب تصاویر وقایع عاشورا و کودکان کربلا و تشکیل کارگاه معرفی شخصیت و قصه خوانی از کتاب تشنه لبان،حضور در مدارس توسط مربیان مرکز در هفته کودک و اهدا کتاب به دانش آموزان و بیان قصه و ساخت کاردستی از دیگر برنامه های مرکز در این ایام بوده است.

گفتنی است از سال 1371 شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. بدون تردید هر نهضت در جهت حفظ مسیر حرکت خود به سوی اهداف از پیش تعیین شده نیازمند طراحی و تدوین فرآیند آسیب شناسی و اصلاح طلبی مستمر با شیوه‌های روشمند و درونی برای کاهش آستانه آسیب‌پذیری می‌باشد. در همین چارچوب دو اصل گرانقدر و مترقی امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهبرد آسیب شناسی و فرآیند اصلاح طلبی اسلام در جهت صیانت از نظام اسلامی می‌باشد.امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیات قرآنی و گفتار معصومین (ع) خصوصاً رهنمودهای سرور آزاد اندیشان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیان استراتژی نهضت کربلا، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی برخوردار از ریشه و منشاء دینی و نگاه توحیدی می‌باشد.