برگزاری شب شعر با عنوان "هفتاد و دو خط اشک "،مسابقه کتابخوانی و برپایی کارگاه ادبی هم زمان با ایام محرم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،ویژه برنامه شب شعر با عنوان "هفتاد و دو خط اشک"با نگاه ویژه به کودکان عاشورا با همکاری مرکز شماره 1 اردستان در محل سالن سینما فرهنگ اردستان برگزار شد. در این برنامه اعضا کودک و نوجوان به شعرخوانی اشعار خود و اشعار منتخب شعرای به نام کشورمان در ذکر مصائب کودکان عاشورا پرداختند.

در حاشیه این برنامه کارگاه تخصصی"پژوهشی در اشعار و آداب و رسوم عاشورایی شهرستان "برپا شد. در این برنامه از علاقه مندان خواسته شد اشعار خود با موضوع نقش کودکان و نوجوانان در شکل گیری عاشورا با تکیه بر کتاب های شعر کودک و نوجوان و همچنین اشعار محلی در قالب روضه­ ها،متن تغزیه­ ها،لالایی ها،نوحه ها و همچنین آداب و رسوم مردم اردستان در برگزاری مراسم عزاداری مانند نخل گردانی،اجرای تعزیه و ...را جمع آوری کرده و به مرکز تحویل داده تا با نام ایشان به صورت اثری مدون تهیه گردد.   

هم چنین هم زمان با ماه سوگواری سید و سالار شهیدان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی،مسابقه کتابخوانی و کارگاه معرفی کتاب با عنوان جرعه ای از چشمه زلال کتاب با حضور 35 نفر از اعضا در مرکز شماره 1 اردستان برگزار شد.

هدف این برنامه آشنایی بیشتر اعضا با سیره کودکان و نوجوانان عاشورایی با موضوع زندگانی حضرت رقیه(س) و ذکر مصائب این بانوی سه ساله بود.معرفی و آشنایی بیشتر اعضا با سوره مبارکه فجر و روایت خوانی منظومه ظهر روز دهم از قیصر امین پور از دیگر برنامه های اجرا شده بود.در ادامه اعضا با حضور در کارگاه ادبی «نامه ای به دختر سه ساله» با دختر سیدالشهدا علیه السلام نجوا و درد دل کردند.