رسالت کانون مهم ترین و اساسی ترین کار در میان سایر نهادها در کشور است

رییس حوزه علمیه اصفهان ضمن اشاره به اهمیت فعالیت های مربوط به کودکان و نوجوانان گفت: سایر نهادها اگر بخواهند صالح و شایسته باشند وابسته به کودکان و نوجوانانی هستند که امروز در کانون تربیت می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،هم زمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر،سرپرست کانون با آیت الله العظمی مظاهری دیدار کرد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی،بر اهمیت انجام فعالیت های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود:اگر امروز نوجوان های صالحی داشته باشیم در آینده نیز جامعه ای صالح خواهیم داشت و اگر بخواهیم در جامعه ما انواع آسیب ها از جمله فساد اخلاقی و اداری نباشد باید برای این گروه سنی کار جدی و اساسی کنیم.

رییس حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به ماندگاری کار برای کودکان و نوجوانان گفت:بر این اساس کاری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می دهد یک کار پایه ای و اصولی است و به قول قرآن کریم مانند کاشت یک نهال در یک زمین آباد است که اگر این نهال در یک زمین حاصل خیز کاشته شود،ریشه دار و ماندگار بوده و قطعا اگر کودک و نوجوان به درستی تربیت شدند این شجره طیبه به خوبی میوه و ثمر خواهد داد و نتیجه آن هم برای کل جامعه می باشد.

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به این که کار کانون مهم تر و اصولی تر از همه نهادهای دیگر در کشور است افزود:سایر نهادها اگر بخواهند صالح و شایسته باشند وابسته به کودکان و نوجوانانی هستند که امروز در کانون پرورش فکری تربیت می شوند.

این مرجع تقلید در پایان اظهار کرد:سعی کنید با شناخت صحیح وظیفه به دنبال عمل کردن به آن باشید و این موضوع برای نهادی مانند کانون بسیار مهم است زیرا کار مجموعه شما اصلی ترین کارهاست و با این دیدگاه به دنبال انجام وظیفه باشید و خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد.

مهدی قربانی سرپرست کانون نیز در سخنان کوتاهی با تشریح فعالیت های متنوع کانون گفت:کانون پرورش فکری تنها نهاد حاکمیتی است که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و در بخش های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی فعالیت می کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت کارهای دینی و قرآنی در کانون و برگزاری برنامه های مختلف مذهبی اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب نیز همواره به مجموعه کانون عنایت داشته و بر حمایت از این نهاد فرهنگی تاکید کرده اند.

سرپرست کانون هم چنین افزود:هم اکنون 60 مرکز ثابت و سیار در سطح استان اصفهان با حضور مربیان مجرب در خدمت کودکان و نوجوانان می باشد که در تمامی ایام سال برنامه های مختلفی را برای گروه سنی 5 الی 15 سال انجام می دهند.