کد خبر: 261558
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
بازدید 1887
رونمایی از کتاب شه هید ئه سر

آیین رونمایی از کتاب ( شهید ئه سر ) تألیف حبیب الله بخشوده , برگزارشد .<BR> به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ,در این مراسم , رؤسا و معاونین ادارات استان , پیر غلامان حسینی , مداحان اهل بیت , کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان , اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی , سازمان تبلیغات اسلامی استان , جمعی از هنرمندان استان , پیشکسوتان اصحاب رسانه , خبرنگاران , آموزش و پرورش استان , شورای شهر ایلام , و...شاهد رونمایی از کتاب عاشورایی (شه هید ئه سر ) بودند .

آیین رونمایی از کتاب ( شهید ئه سر )  تألیف حبیب الله بخشوده , برگزارشد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ,در این مراسم , رؤسا و معاونین ادارات استان , پیر غلامان حسینی , مداحان اهل بیت , کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان , اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی , سازمان تبلیغات اسلامی استان , جمعی از هنرمندان استان , پیشکسوتان اصحاب رسانه , خبرنگاران , آموزش و پرورش استان , شورای شهر ایلام , و...شاهد رونمایی از کتاب عاشورایی (شه هید ئه سر ) بودند .
در ابتدای برنامه , محمد علی قاسمی (رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان ) ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان , حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان , به موضوع اهمیت محتوای اشعار عاشورایی اشاره کرد و گفت :حوزه هنری نسبت به تولید مناسب محتوا تلاشگر بوده است و گامهایی که حوزه هنری برای اهمیت دادن به تولید محتوا در اشعار برداشته است مرهون زحمات شاعران در حوزه شعرعاشورایی است .
ایشان افزود , با تعاملی که سایر دستگاهها دارند سعی در این است که برای تولید محتوای اصیل از آثار هنرمندان ایلامی نهایت استفاده شود .در این زمینه  نیز گامهای موفقی برداشته شده است و چراغ اول را هم حوزه هنری استان روشن کرده است .
در ادامه , روح الله بانقلانی , حسین شکر بیگی و محمد رضا رشیدی , از شاعران خوش ذوق و توانمند استان , هرکدام در زمانهای مختلفی از برنامه , چند بیت شعر عاشورایی سرودند.
در این برنامه ضمن اینکه از استاد قربانی ( مداح اهل بیت ) که در آیین تجلیل از پیرغلامان کشور حضور داشت و نام ایشان به عنوان پیر غلام نمونه اعلام شده بود یاد شد,  آقای مطیری (از پیرغلامان استان ) لحظاتی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مداحی پرداخت و حاضرین در مراسم را محزون کرد.
ازدیگر مهمانان این آیین, حجت الاسلام فتاحی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان ) بود ,ایشان در سخنان خود ضمن تشکر از آقای قاسمی (رییس حوزه هنری استان ) اجرای برنامه های فاخر توسط حوزه هنری  را ستود و از بانیان اجرای برنامه های عاشورایی تشکر کرد و افزود , بالندگی شیعه از قیام و رشادتهای حضرت امام حسین (ع) است , و هر روز به شکوه و عظمت این قیام افزوده می شود , فرهنگ عاشورا به ما درسهای فراوانی داده است .
ایشان در پایان صحبتهای خود از انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل نوجوان و جوان امروز توسط همه فرهنگیان گفت و خواستار دقت در برگزاری برنامه های عاشورایی شد و از مداحان اهل بیت که در این ایام به اجرای شایسته برنامه های خود پرداختند تشکر کرد .
آقای فتاحی از آقای بخشوده ( مؤلف کتاب شه هید ئه سر ) به عنوان یک هنرمند برجسته یاد کرد و ازایشان تشکر و قدردانی نمود .
فرهاد شاهمرادیان هم در ادامه این آیین,از حضور پر رنگ کارکنان و مربیان فرهنگی و هنری و ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تشکر کرد و با سرودن اشعار مؤثر عاشورایی خود, به زیبایی این مراسم افزود.
در پایان , حبیب الله بخشوده (مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ) به عنوان مؤلف کتاب 
(شه هید ئه سر )در مقدمه سخنان خود با ذکر احادیثی در مورد اهمیت و فضیلت سرایش شعر آیینی , به ذکر نام شاعرانی چون ابن حسام , ابن یمین , سیف فرغانی , فردوسی , ناصر خسرو ,... در ادب فارسی , و شاعرانی چون کمیت زید اسدی , حسان بن ثابت , فرزدق , و اشجع سلمی در شعر عرب پرداخت و با اشاره به احادیث متقن از کتبی چون مجالس المؤمنین , زفرات الثقلین , و عرش شعر , در مورد ارزش و اهمیت مدح و ستایش ائمه مطالبی را یاد آور شدند . ایشان در پایان از حضور همه حاضرین تشکر و قدر دانی کرد و گفت : هدف از برگزاری این برنامه ها نشان دادن ارادت قلبی به حسین بن علی (ع) است , اینکه ما در رکاب آنها شعر بگوییم بسیار باعث افتخارمان است .شعر بیان احساسات و عواطف است که از ذات نیکوی شاعران برمی آید . ایشان افزود وظیفه ما بزرگداشت شعائر دینی و مذهبی است .
آقای بخشوده , خواستار برگزاری برنامه هایی همچون شب شعر و عصر شعردر اربعین و در استان شد و پیشنهاد خود را به ارگانهای زیربط مبنی بر تهیه و انتشار فایل صوتی از صدای مداحان با بهره گیری از  اشعار عاشورایی سرایندگان ایلامی   ارائه داد.
در خاتمه این مراسم با حضور پیرغلامان و مدیران وشاعران ایلامی  , از کتاب شه هید ئه سر رو نمایی شد .