هامون و در یا اولین  برنامه تابستانی  کانون ایلام شد

کودکان و نوجوانان ایلامی هم زمان با آغاز فعالیت های ویژه اوقات فراغت از یکم تیر ماه می‌توانند در مجتمع فرهنگی هنری کانون ایلام به تماشای فیلم «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش بنشینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ،کودکان و نوجوانان  ایلامی هم زمان با آغاز فعالیت های ویژه اوقات فراغت از یکم  تیر ماه  می‌توانند در مجتمع فرهنگی هنری کانون ایلام  به تماشای فیلم «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش بنشینند.
  بر اساس این گزارش با آغاز فصل تابستان دور جدید فعالیت‌های کانون نمایش در سطح کشور در حالی آغاز خواهد شد که قرار است فیلم‌های بلند سینمایی در 59 سالن به نمایش در آید.
در اولین گام از روزهای آغازین تابستان  اعضای کانون و خانواده‌های علاقه‌مند در مراکز استان‌ها و دیگر شهرها می‌توانند با حضور در سینمای کانون ایلام این فیلم را ببینند
هامون هنرمند دوتار نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند. بین او و دریا دخترعمویش عشقی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی) هامون و تعدادی از اهالی روستا را به کویر می‌کشاند تا آن‌ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه کنند و عشق واقعی این دو دلباخته معنا پیدا می‌کند.
داستان این فیلم از کتاب هامون و دریا عباس جهانگیریان اقتباس شده و فروزش بر اساس همین طرح، داستان سینمایی خود را نوشته و کارگردانی کرده است.

بیست ودو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت ، سیار و پستی برای بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ، ادبی ، هنری ،علمی و پژوهشی ارائه می دهند