کد خبر: 235224
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
بازدید 3141
برگزاری نشست تخصصی قصه درمانی در مرکز فرهنگی هنری بندر ریگ

در هفته ای که گذشت کانون بندر ریگ با حضور جهازی کارشناس ارشد فرهنگی کانون استان نشست تخصصی قصه درمانی با هدف ‏آشنایی مادران با قصه به عنوان یکی از شاخص های ادبیات کودک و نوجوان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این نشست تخصصی که با حضور والدین و اعضاء کانون این شهرستان برگزار شد به بررسی  فواید قصه و قصه گویی برای کودکان اشاره شد و به نقش عمیق و سازنده ی قصه در کاهش و درمان اختلالات رفتاری کودکان، اهمیت آن در تقویت ‏مهارت های کلامی کودک، انتقال تجربیات زندگی به کودکان، افزایش قدرت تمرکز، بالا بردن مهارت گوش دادن و ... مورد بحث قرار گرفت.
‏در این نشست مادران آموزش دیدند که چگونه با استفاده از توانایی های کودک خویش به ‏آفرینش قصه بپردازند و دریافتند که این وسیله برای بر طرف نمودن اختلالات رفتاری، گفتاری و یادگیری کودکان بسیار کاربردی ‏است در ادامه سؤالاتی توسط والدین در مورد تربیت و مشکلات رفتاری و تربیتی کودکان مطرح شد و راهکاری توسط جهازی  کارشناس فرهنگی کانون استان ارائه شد از جمله قصه هایی در رابطه با مشکل شب ادرای، مکیدن انگشت و جویدن ناخن کودکان برای آنان قصه گویی شد.
در پایان کتاب دعای موش کوچولو، کاش خانه های شکلاتی وجود داشتند، ماجرای احمد و ساعت، ماجرای احمد و نی نی کوچولو، خشم قلمبه و... جهت استفاده کودکان و قصه گویی مادران به آنان معرفی شد و والدین خواستار برگزاری این نشست های تخصصی را در ماه های آینده شدند.