حراست چراغ است، نه چماق

در آیین تکریم و معارفه مسئول حراست کانون استان بوشهر از زحمات فاطمه یوسفی مسئول پیشین حراست قدردانی و سید اصغر حسینی نیا به عنوان مسئول جدید حراست معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در این مراسم که صبح روز چهارشنبه 6 اسفند ماه در سالن مرکز 2 کانون استان با حضور رضا قمرزاده مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر  مرکزی حراست کانون و زکیه امیرپور مدیر کل کانون استان، کارشناسان و جمعی از مسئولین حراست استان برگزار شد. در ابتدای مراسم زکیه امیرپور ضمن سپاس و قدردانی از حضور مهمانان ،مربیان و مسئولین مراکز از زحمات بی شائبه فاطمه یوسفی در مدت مسئولیت ایشان در حراست اداره کل قدر دانی و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان نمود و سید اصغر حسینی نیا را به عنوان مسئول جدید حراست معرفی کرد.
در ادامه رضا قمر زاده مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حراست کانون ، حضور مدیران حراست استان در مراسم،    نشان از درایت مدیریت کانون استان دانست و افزود استراتژی و موقعیت این استان این درایت را می طلبد. وی با اشاره به این که حراست در ذات خلقت می باشد به ارزش‌های نظام اسلامی و حراست اشاره کرد و گفت: حراست یک امر کلی است و ما مبصر آن و خط قرمز ما نظام و ارزش‌های اجتماعی است .
قمر زاده  در ادامه با اشاره به این که مسئول حراست باید تیز و زیرک باشد و دفاع از ارزشهای نظام را سرلوحه کار خود قرار دهد به بایدها و نبایدهای این راه اشاره کرد و افزود: پیشگیری به جای مچ‌گیری و حرکت بر اساس قانون و شرع، تبدیل قدرت منطق به منطق قدرتمند، برخورد با علت به جای برخورد با معلول، تبدیل بایدها به باورها، مقابله با مرض به جای مقابله با مریض، خوب بینی به جای بد بینی و جذب حد اکثری به جای دفع حداقلی را از نکاتی دانست که مسئول حراست باید به آنها توجه کند.
مدیر کل حراست کانون کشور،در پایان صحبت‌های خود حراست را چراغ دانست، نه چماق و افزود مبنای کار حراست مراقبت مواظبت و پیشگیری است و گفت: اطاق حراست محل رفت و آمد کلیه دلسوزان نظام است.
در ادامه برنامه وحیدی راد مدیر کل حراست استان بوشهر، ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل کانون استان و مسئولین پیشین و جدید حراست هدف حراست را صیانت و حفاظت از یک دستگاه خواند و بیان داشت: سلامت، پیشگیری و امنیت  سر لوحه کار مسئول حراست می باشد. وی با تاکید بر نظم در یک دستگاه ،خود نظارتی و تقوا پیشگی را مهم دانست و گفت: مجموعه حراست باید هم ملجع باشد هم، مرجع و تعامل خود را با مدیریت حفظ کند.
سپس در ادامه یوسفی مسئول پیشین حراست، با اشاره به زاد روز تولد حضرت زینب(س) و اشاره به واقعه عاشورا  به صبر و شکیبایی آن حضرت اشاره کرد که دو ویژگی آن بانوی بزرگوار در واقعه عظیم عاشورا بود و گفت در تربیت کودک نیز صبر و شکیبایی می تواند مفید باشد وی در ادامه سپاس و قدر دانی خود را از برگزاری این آیین اعلام داشت و افزود: کانون مجموعه‌ای از مهربانی‌هاست و مجموعه اعضاء آن پاک و زلال هستند. مسئول پیشین حراست ضمن توفیق روز افزون برای مجموعه کانون استان خواهان توفیق و سر بلندی برای سید اصغر حسینی‌نیا  در طول مسئولیت ایشان شد.
در ادامه سید اصغر حسینی نیا مسئول جدید حراست کانون استان، ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات کلیه برگزار کنندگان این مراسم سپاس ویژه خود را از مدیر کل کانون استان و مجموعه حراست کانون کشور به پاس اعتماد و حسن نیت آنان بیان داشت و از زحمات یوسفی مسئول پیشین تشکر کرد.
در پایان  آرایی کارشناس مسئول هماهنگی امور استانهای دفتر مرکزی حراست ، حکم انتصاب سید اصغر حسینی نیا  را قرائت و با حضور قمر زاده ، وحیدی راد و مدیر کل کانون استان از زحمات فاطمه یوسفی تجلیل و حکم انتصاب حسینی نیا توسط مدیر کل حراست کانون به وی اهدا شد.
گفتنی است این مراسم در سالن مرکز شماره 2 کانون استان با حضور مربیان کارشناسان مسئولین و مدیران حراست استان برگزار شد.