مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله ملی و استانی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

طی مراسمی با حضور حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری ، زکیه امیرپور مدیر کل کانون استان و تنی چند از مسئولین ، برگزیدگان مرحله ملی و استانی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این مراسم که صبح روز چهارشنبه 28 مرداد ماه در سالن مرکز شماره دو بوشهر با حضور حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، امیرپور مدیر کل کانون استان، رزمجو مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دهقان مدیر کل امور بانوان، قربانی بخشدار مرکزی بوشهر، موسوی مدیر عامل بانک مسکن استان بوشهر به همراه کارشناسان و مربیان کانون استان برگزار شد؛ برگزیدگان این مرحله از جشنواره امام رضا(ع) معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در ابتدای این مراسم زکیه امیرپور مدیرکل کانون استان، ضمن خیر مقدم به مهمانان و گرامی داشتن این ایام، برگزاری چنین مراسمی را برای اولین بار در استان قابل توجه دانست و از زحمات مربیان و مسئولین کانون استان قدردانی کرد. وی با اشاره به سیزده سال برگزاری این جشنواره هدف آن را معرفی شخصیت امام رضا(ع) و ائمه دانست و افزود: جایی که کودک حضور دارد همیشه مهر و صفا و عشق نیز هست. امیرپور در پایان با تشکر از زحمات مربیان در طول تابستان جهت برگزاری فعالیتهای مراکز  به معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره پرداخت و از آنان قدردانی کرد.
همچنین دکتر حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، در بخشی از مراسم با اشاره به برگزاری این جشنواره در 77 کشور دنیا علاوه بر کشور ایران افزود: مطالعه زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان، احترام گذاشتن به بزرگان و معلمان، خواندن نماز سر وقت و قران  برای نوجوانان و توجه به معنای آن، خوب درس خواندن و توجه به علم و دانش، توجه به ورزش و سالم بودن روح و جسم از نکاتی هستند که باید اعضاء کودک و نوجوان به آن توجه کنند.
حقیقی با اشاره به جایگاه کانون پرورش فکری گفت: بهترین  پرداخت به شخصیت کودک در این سنین و در این مکان صورت می گیرد و بهترین مرکز برای استعداد و در راه صحیح هدایت کردن کودکان می باشد.
وی با اشاره به مهم بودن کانون پرورش فکری، خواهان ارتباط مستقیم بین آموزش و پرورش  و کانون شد و افزود هر دو اینها مکمل هم می باشند. حقیقی در پایان ضمن تشکر از مربیان کانون استان از توجه بیشتر به کانون و حمایت از آن نیز اشاره کرد.
شعر خوانی اعضا, خوانش داستان توسط اعضاء و مربیان، اجرای سرود اعضاء مرکز یک بوشهر، اجرای موسیقی و ... از ویژه برنامه های این روز بود.
همچنین در پایان ازمربیان و برگزیدگان این دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تقدیر شد. نرگس رومینا مربی فرهنگی مرکز شماره یک بوشهر منتخب کشوری این دوره ( معرفی شخصیت امام رضا(ع) با ابزار) ، مهری دشت دار مربی فرهنگی مرکز شماره یک بوشهر ( نشریه نگاری کودک و نوجوان)، سید علی هاشمی ( داستان رضوی) ، کیانا احمدی ( نشریه نگاری)، ملیکه موحد زاده ( نشریه نگاری )، مریم سلیمی ( نشریه نگاری) ، هستی محمدی نژاد ( نشریه نگاری) ، غزل محمدی نژاد ( نشریه نگاری) ، مائده پاسیار( نشریه نگاری ) ، مهدیس غنی زاده ( نشریه نگاری) ، فاطمه بحرینی مطلق( مشاعره ) ، مهدی پور غلام ( مشاعره ) از جمله برگزیدگان این دوره بودند.
از نکات قابل توجه این مراسم بازدید مسئولین از نمایشگاه فعالیتهای اعضاء کانون بود که مورد توجه قرار گرفت . تقدیر مرکز فرهنگی هنری اهرم از مدیر کل کانون استان و همچنین تجهیز  سالن مرکز 2 کانون بوشهر که اعضا و مربیان  این مرکز نیز از مدیر کل کانون استان قدردانی کردنداز دیگر نکات این ویژه برنامه بود.