ویزه برنامه های مراکز فرهنگی هنری کانون استان به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر

مراکز فرهنگی هنری کانون استان به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر ویژه برنامه های متنوعی را با حضور پر شور اعضاء کودک و نوجوان خود برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، مراکز فرهنگی هنری عسلویه ، جم ، ریگ ، برازجان ، اهرم به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر ویژه برنامه های متنوعی را با حضور پر شور اعضاء کودک و نوجوان خود برگزار کردند .
مرکز فرهنگی هنری اهرم ، به همین مناسبت و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ،ویژه برنامه "لاله های خونین شهر" با حضور اعضا پسر را برگزار کرد . گفتنی است در این ویژه برنامه ابتدا مربی توضیحاتی را در رابطه با این واقعه یعنی سالروز آزاد سازی خرمشهر و شهدای این روز به اعضا ارائه نمودند.سپس برگه هایی که اسامی تعدادی از شهدای این واقعه بر روی کاغذ نوشته ،در اختیار اعضا قرار داده شد . اعضا ضمن آشنایی با این شهدا ، به یاد ونام این شهدا وبا استفاده از مقوای رنگی ،گل های لاله را به روش اوریگامی تهیه ودر کنار شهید نامبرده شده چسپاندند.
مرکز فرهنگی هنری ریگ ، نیز همزمان با  فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر و با هدف آشنا نمودن اعضای کودک و نوجوان با فرهنگ مقاومت و ایثار، رشادت ها و فدارکاری های رزمندگان اسلام و تقویت حس گذشت و وطن دوستی، ابتدا معرفی این واقعه ی بزرگ به صورت حضوری انجام شد و در ادامه کارگاه سفالگری با موضوع «مقاومت» برای اعضای کودک و نوجوان پسر اجرا شد .
همچنین مرکز فرهنگی هنری برازجان ، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اعضا فعال و مربیان مرکز فرهنگی هنری خود را  با خانواده سردار شهید احمداسدی فرمانده گردان تخریب ناوتیپ امیر المومنین (ع) آ شنا کرد و دیداری صمینانه داشتند . در این دیدار که در منزل پدر شهید صورت گرفت گپ و گفتی صمیمی بین اعضا ، مربیان و خانواده شهید صورت گرفت و ابتدا پدر شهید در مورد خصوصیات اخلاقی شهید ، خاطرات شهید نکاتی بیان کردند که سپس توضیحاتی در مورد زندگینامه و نحوه شهادت ایشان و سه نفر از همزمان وی برخی سوالات اعضا پاسخ داده شد .
مراکز فرهنگی هنری عسلویه و جم ،  نیز به همین مناسبت ویژه برنامه ای با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه ی هشت سال دفاع و مقاومت برگزار کرد ند . از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی اعضا شرکت کننده با جنگ،دلایل شروع آن و مدت زمان جنگ،معرفی شخصیت شهید جهان آرا، روند آزاد سازی خرمشهر، مسابقه و ایستگاه نقاشی اشاره کرد .