ویژه برنامه سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی هنری  سیراف ، کنگان و سیار روستایی برازجان

مراکز فرهنگی هنری سیراف ، کنگان و سیار روستایی برازجان ویژه برنامه سوم خرداد ماه، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مرکز فرهنگی هنری سیراف ، مسابقه دوچرخه سواری از مدرسه شهید عبدالله زاده تا کانون این مرکز  برگزار کرد  و توسط مسئول کانون به نفرات اول تا سوم در رده سنی کودک و نوجوان جوایزی  اهدا شد. در ادامه پس از معرفی شهدای سیرافی به بچه ها و آشنا شدن آنها با این روز مهم کارگاه نقاشی با موضوع نخل های بی سر تشکیل و نقاشی های آنها در سالن کانون به نمایش گذاشته شد.
هم چنین در این روز و به همین مناسبت ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور اعضاء پسر در سالن کتابخانه مرکز فرهنگی هنری کنگان برگزار شد . در این برنامه مربی مسوول مرکز درخصوص سوم خرداد ووقایع این روز برای اعضا صحبت کرد ند و به معرفی این روز پرداختند در ادامه  برنامه شعر خوانی از کتاب صدای بال لک لک ها سروده مریم اسلامی که به موضوع جنگ وحوادث آن بازبانی ساده وشاعرانه پرداخته است برای اعضاء اجرا شد .و در پایان برنامه نمایش خلاق با موضوع دفاع ایثار واز خود گذشتگی توسط اعضا به اجرا در آمد.
لازم به ذکر است به مناسبت سوم خرداد ، نیز آیین غبار روبی گلزار شهداتوسط اعضا سیار روستایی برازجان از روستای بارگاهی صورت گرفت. دراین مراسم که روزدوشنبه 3خرداد94 و به مناسبت فتح خرمشهر انجام شد،ابتدا کارگاه سفال با محوریت این روز توسط مربی سیارروستایی برای اعضا برگزار گردید و سپس اعضابه اتفاق مربی خود به آرامستان روستا رفته وقبور مطهر شهدای روستا را با آب و گلاب غبار روبی نموده. گفتنی است دراین برنامه تعداد22عضو دختر و 18عضوپسر مشارکت داشتند.