کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خانواده یک ضرورت است

زهره عالی نسب مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با توجه به ضرورت حضور کانون پرورش فکری برای کودکان، خواستار اهمیت این نهاد فرهنگی برای خانواده ها شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، صبح روز چهارشنبه زهره عالی نسب مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات در حاشیه رونمایی از نمای بیرونی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون استان ،  با توجه به ضرورت حضور کانون پرورش فکری برای کودکان، خواستار اهمیت این نهاد فرهنگی برای خانواده ها شد.

گفتنی است این نشست با حضور زهره عالی نسب مدیر کل ، قربانی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بوشهر ، عبدالله زاده عضو شورای شهر بوشهر ، برزگر رئیس انجمن سینمای جوان استان و جمعی از کارشناسان اداره کل و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد .

در این مراسم زهره عالی نسب با گرامی داشتن ایام ماه مبارک رمضان و با تشکر از حضور کارشناسان و اهالی مطبوعات استان،  ضمن ارائه آمار و اطلاعات از فعالیتهای کانون استان به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های کانون در فصل اوقات فراغت پرداخت و بابیان این نکته که کانون پرورش فکری این پتانسیل را دارد که کودکان را در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری حمایت کند افزود: کانون پرورش فکری به ورزیدگی فکری و عملی کودکان یاری می‌رساند و از این رو خانوادها باید کانون را یک ضرورت بدانند.

عالی نسب ضمن تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی و اخلاق شهروندی برای کودکان و تقویت هوش عاطفی و رشد هیجانی آنان افزود: آموزش در کانون با توجه به رشته های آموزشی موجود با گرایش‌های متفاوت و جذاب صورت می گیرد لذا هنر خوب شنیدن و خوب تحلیل کردن و تفکر انتقادی را باید در کودکان تقویت کرد .

مدیر کل کانون ضمن تاکید بر مطالعه و اجرای فعالیت‌های کتاب محور و تاکید بر باروری اندیشه در کودکان، با اشاره به توسعه مراکز کانون خواهان حمایت مسئولین استانی جهت بهرمند شدن کودکان از کانون شد .

عالی نسب،  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 مرکز ثابت 2 واحد سیار روستایی و 1 کتابخانه پستی مشغول  فعالیت است؛ به راه اندازی ساختمان جدید مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان و افتتاح مرکز فرهنگی هنری گناوه در آینده نزدیک با حمایت استاندار محترم و مسئولین استانی خبر داد. وی همچنین با توجه به برگزاری کلاس‌های موجود در کانون ضمن تاکید بر توسعه کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، نمایش، نقالی و شاهنامه خوانی و تقدیر از موفقیت مربیان و اعضاء کانون استان به در پیش بودن جشنواره‌های رضوی و نمایش عروسکی اشاره کرد و از راه انداری مرکز فراگیر کانون استان برای کودکان و نوجوانان نابینا ، ناشنوا و نیاز‌های خاص نیز خبر داد .

گفتنی است در حاشیه این نشست از نمای بیرونی مرکز شماره دو کانون استان رونمایی به عمل آمد و از علیرضا اوجی عضو قدیمی کانون استان و  طراح نمای بیرونی این مکان تقدیر شد. همچنین طرح پارک و پیاده راه کودک با حضور عبدا.. زاده عضو شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت .