آموزش مهارتهای زندگی به کودکان از برنامه های کانون پرورش فکری است

بوشهر- ایرنا- مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: آموزش مهارتهای زندگی، اخلاق شهروندی، تقویت هوش عاطفی و رشد هیجانی از برنامه های این نهاد تربیتی است.

به گزارش ایرنا، زهره عالی نسب روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از نمای بیرونی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: ورزیدگی فکری و عملی، تقویت تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری کودکان از جمله دیگر هدفهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این زمینه خانوادها باید حضور کودکان در کانون را یک ضرورت بدانند.
وی تصریح کرد: آموزش در کانون پرورش فکری با گرایشهای متفاوت و جذاب براساس رشته های آموزشی موجود انجام می شود و تلاش ما بر تقویت هنر خوب شنیدن، تحلیل کردن و تفکر انتقادی در کودکان است.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن تاکید بر مطالعه و اهمیت باروری اندیشه در کودکان و اجرای فعالیت‌های کتاب محورگفت: باتوجه به فعالیت 19 مرکز ثابت در سراسر استان بوشهر، توسعه این مراکز در نقاط مختلف استان برای بهره مند شدن کودکان از فعالیتهای کانون امری ضروری است.
وی با اشاره به شروع فعالیتهای تابستانی درمراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرتصریح کرد: هرچند مدرسه در فصل تابستان تعطیل است ولی تعلیم و تربیت تعطیل نیست و کانون جایگاه مهم و مناسبی برای تامین نیازهای روحی و عاطفی بچه هاست.
عالی نسب اظهار کرد: آموزش مهارتهای زندگی در کانون همراه با هنر و سرگرمی است و تلاش می شود بچه ها با فراگیری شیوه های تعاملی از گزند آسیبهای اجتماعی در دوران بزرگسالی درامان بمانند.
به گفته عالی نسب، با توجه به اهمیت کارکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پرورش کودکانی خلاق، تلاش می شود این نهاد تربیتی، فرهنگی و هنری از حاشیه خارج و وارد متن جامعه شود و بعنوان یک ضرورت در خانواده به شمار آید.
وی یادآور شد: نقاط کوری که امروز در جامعه بعنوان گرههای فرهنگی مطرح می شوند با باروری اندیشه در کودکان بعنوان آینده سازان این جامعه باید برطرف شوند.
عالی نسب افزود: توجه مسئولان و سیاستمداران به فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کاهش بزههای اجتماعی در جامعه موثر است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر از 20هزار کودک زیرپوشش برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر 10 هزار نفر عضو فعال هستند. 
عالی نسب گفت: در فصل تابستان کلاسهای قصه گویی، کتابخوانی، نشریه نگاری، کتابسازی، کاردستی، سفال، سرود، موسیقی، انیمیشن، عکاسی، نمایش عروسکی، کارگاههای ادبی، نوشتن خلاق، فعالیتهای دینی و مذهبی، فعالیتهای کتاب محور، هنرهای دستی و بومی، نقاشی، خوشنویسی و تحقیق و پژوهش برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر 19 مرکز ثابت، دو واحد سیار روستایی ویک کتابخانه پستی در استان بوشهر فعال هستند.
به گفته عالی نسب بازسازی ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان، افتتاح مرکز فرهنگی هنری گناوه و راه انداری مرکز فراگیر کانون استان برای کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا و نیاز‌های خاص از جلمه برنامه های کانون درسالجاری است.
وی یادآور شد: همچنین تقویت و توسعه کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، نمایش، نقالی و شاهنامه خوانی و برگزاری جشنواره های رضوی و قصه گویی در استان را از دیگر برنامه های کانون در سالجاری معرفی کرد.
6047/ 6045