کد خبر: 257341
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
بازدید 2308
ویژه برنامه روز عفاف و حجاب مراکز سیراف و دیلم

به مناسبت روز عفاف و حجاب ویژه برنامه ای در مراکز فرهنگی هنری سیراف و دیلم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، به  مناسبت روز عفاف و حجاب روز  سه شنبه 22 تیر ماه ویژه برنامه ای در مراکز فرهنگی هنری سیراف و دیلم برگزار شد.
از برنامه های این روز  قصه گویی کتاب "خواهر بزرگ، خواهر کوچک" پخش انیمیشن مریم مقدس توسط مربی فرهنگی مرکز برای بچه ها ، برگزاری کارگاه نقاشی و ادبی با محوریت این موضوع همچنین ساخت عروسک های باحجاب در مرکز سیراف بود.
همچنین  در مرکز فرهنگی هنری دیلم ، نیز  ویژه برنامه ای با عنوان نشاط خانواده و سرزندگی ، و مسابقه دارت و آمادگی جسمانی برگزار شد.  دراین روز اعضا کودک ونوجوان با فلسفه ی این روز واین هفته آشنا شدند .
گفتنی است درواقع هدف اصلی ، آشنایی اعضا با فلسفه حجاب و عدم منافات آن با شادی و نشاط است .دراین روز اعضا با پوشیدن لباسهای محلی و رفتن به سالن ورزشی شهرستان ، این پوشش سنتی زنان شهرستان را معرفی کردند و همچنین حجابی که این پوشش دارد را یاد آورشدند.
از دیگر برنامه های اجرایی این روز ،درست کردن آش سنگ بود که با توجه به قصه گویی این کتاب که در قفسه های کانون موجود هست ، صورت گرفت . بازدید معاون محترم سیاسی فرماندار از کانون وفعالیتهای تابستانه و نشستن در بین اعضا ، از
زیبایی های این روز بود .
گفتنی است این برنامه ها  با هدف آشنایی اعضا با وقایع و ایام و دلیل نام گذاری آن و تشویق و نهادینه کردن حجاب در بین دختران کانون صورت پذیرفت.