«آغاز به کار جشنواره سلامت دانش‌آموزی»

جشنواره سلامت دانش‌آموزی همزمان با شروع اولین روز «توانمند سازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی» نامگذاری شده است با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در برج میلاد افتتاح شد.

قرار است در این جشنواره با نگاه خاصی به کودکان با نیاز‌های ویژه توجه شود و خدماتی در حوزه‌های پزشکی شامل تخصصی اطفال، چشم پزشکی، دندان‌پزشکی، توانبخشی، تغذیه، روان شناختی، ورزشی، و فرهنگی هنری به دانش‌آموزان عادی و با نیاز‌های ویژه ارائه شود و هدف اصلی جشنواره، فرهنگ سازی سلامت مورد توجه قرار بگیرد.

از دیگر فعالیت‌های این جشنواره، تشکیل گروه‌ها‌ی حوزه سلامت و کانون‌های سلامت منطقه دو شهرداری تهران، سفره سلامت، تشکیل گروه‌های حمایت از کودکان با نیاز‌های ویژه می‌باشد.

قرار است این جشنواره با رونمایی از بزرگترین کیک سالم ایران که در ده طبقه آماده شده است به پایان برسد.

در این جشنواره که از روز دوشنبه 1 اردیبهشت ماه به مدت 5 روز در برج میلاد برگزار می‌شود کانون پرورش فکری استان تهران نیز غرفه‌ای مخصوص به کودکان ونوجوانان با نیازها‌ی ویژه برپا کرده است و همه روزه مربیان این مرکز با این کودکان و نوجوانان فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام می‌دهند.

 این جشنواره با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری استان تهران، دبیر کل یونسکو در ایران و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران افتتاح شده است.

در غرفه کانون پرورش فکری استان تهران فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی نظیر بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، نقاشی، نوشتن خلاق، سفالگری، کاردستی، شعر‌خوانی، و ... برگزار می‌شود و مربیانی نظیر :«مریم عباسی»،«زینب صباغ»، «مهتاب شهیدی» ، «طاهره بشیر» ، «معصومه جعفری» ، «زهرا نمدی »،و ... در غرفه حضور دارند.