کد خبر: 231153
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
بازدید 1230
ضیافت رمضان در مراکز فرهنگی هنری استان

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با حضور کودکان و نوجوانان روزه دار در مراکز فرهنگی هنری شماره 38، 42، 27، اسلامشهر2 و پردیس برگزار شد.

- به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان با حضور موثر اعضا و والدین در مراکز فرهنگی هنری ادامه یافت. در همین راستا روز دوشنبه 23 تیرماه 93 مرکز شماره  38 تهران میزبان اعضای روزه دار بود. در این روز اعضا در ضیافت افطاری شرکت کردند و با حضور در مجلس سخنرانی با موضوعات مذهبی و مولودی خوانی تولد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع) را جشن گرفتند. همچنین در این برنامه هشت عضو طلایی معرفی شده از سویی کمیته امام خمینی به خانواده کانون پیوستند و کارت های عضویت خود را دریافت کردند.

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی شد و مشارکت و همراهی قابل توجه مخاطبان را به همراه داشت. 

- همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره 42 استان نیز در این روز با اقدامی متفاوت، سفره ضیافت افطار را در برابر روزه داران کوچک خود گشود.

بیش از چهل نفر از اعضایی که روزه کله گنجشکی گرفته بودند با شرکت در ویژه برنامه افطار ظهرگاهی خدای مهربان را به خاطر همه نعمت هایش شکر کردند و با خواندن دعا روزه های کله گنجشکی شان را افطار کردند. 

- 200عضو مرکز فرهنگی هنری اسلامشهر2 نیز به مناسبت میلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مراسم افطاری روز 21 تیرماه این کتابخانه شرکت کردند. قصه گویی، مسابقه، مولودی خوانی و اهدای جوایز از مهم ترین برنامه های اجرا شده در این روز بود. 

- مرکز فرهنگی هنری شماره 27 استان نیز در روزهای 25 و 26 تیرماه با همکاری خانه سلامت منطقه 14 کارگاهی را با عنوان "سلامت در رمضان" برگزار کرد. در این کارگاه که با حضور دکتر احمدی متخصص تغذیه همراه بود، اعضا با فواید روزه در ماه مبارک رمضان، فواید مواد غذایی، تأثیر تغذیه بر بدن انسان، خواص گیاهان داروئی و شیوه تغذیه صحیح در این ماه آشنا شدند. سپس در بخش گفتگو، پرسش های خود را در خصوص روزه و روزه داران مطرح کردند و پاسخ های کامل و دقیق کارشناس برنامه را شنیدند. این کارگاه در دو نوبت کاری برگزار شد و حدود 50 عضو دختر و پسر مرکز در آن حضور یافتند.

- کارگاه توانمندسازی والدین در زمینه آموزش نماز و قرآن با رعایت اصول روانشناسی و تربیت اسلامی در مرکز فرهنگی هنری پردیس نیز در ماه مبارک رمضان با استقبال بی نظیر والدین روبرو شد. این کارگاه که به مناسبت ماه مبارک رمضان و با همکاری کمسیون بانوان فرمانداری برگزار شده است، طی جلسات مختلف تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری استان تهران همچنان ادامه دارد.