نگارخانه آفتاب غرق در "نقش و رنگ" می شود

آثار نقاشی زهرا عسگری مربی هنری استان در "نگارخانه آفتاب" کانون پرورش فکری در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران از روز شنبه 25 مرداد ماه به مدت شش روز نمایشگاهی از آثار نقاشی زهرا عسگری؛ با عنوان "نقش و رنگ" در نگارخانه آفتاب مجتمع فرهنگی هنری آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

در این نمایشگاه 47 اثر از این هنرمند کانونی که اکثر آن ها در ابعاد A4  می باشد به نمایش در می آید. چیدمان نمایشگاه از فضاهای پیرامون زندگی روزمره با حیواناتی که همراه ما در شهرها زندگی می کنند شروع می شود و در ادامه به فضاهایی ساده تر و عمیق تر از فضاهای شهری طبیعت و انسان می رسد. در این گذر تنوع و تغییر تکنیک نیز مشهود است و اگرچه در نگاهی کلی آثار بسیار متفاوت از هم به نظر می رسند اما از نگاه شخصی این هنرمند نیاز به این تغییر و تنوع احساس می شود.

تکنیک های استفاده شده در آثار عسگری اکرلیک، مداد رنگی، اکولین و ... می باشد و با توجه به قطع آثار، تجربه تکنیک برای بیان بهتر مفهوم  و تناسب آن با موضوع مدنظر می باشد و در هر جایی که لازم بوده تغییر تکنیک به کار گرفته شده است.

عسگری می گوید: ایده آثاری که در این نمایشگاه به نمایش خواهم گذاشت، ابتدا با تجربه های فی البداهه شکل گرفت و در ادامه به صورت مجموعه ای با بستر فکری منسجم تر ادامه یافت و در نهایت به این مرحله رسید که تصمیم به نمایش آن ها را در نمایشگاهی با عنوان "نقش و رنگ" گرفتم.

عسگری دریافت دیدگاه های متفاوت و بیرون از زاویه دید شخصی را برای دست یابی به درکی عمیق تر و تفکری والاتر از هدف های مهم خود در برپایی این نمایشگاه برشمرد.

زهرا عسگری؛ مربی هنری مرکز شهر قدس کانون استان تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. وی در زمینه عکاسی و حجم سازی هم فعالیت داشته و ساخت انیمیشن "دزد دگمه" را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

نمایشگاه "نقش و رنگ" از تاریخ 25 تا 30 مرداد از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در نگارخانه آفتاب واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مجتمع آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری پذیرای علاقمندان بازدید از این نمایشگاه خواهد بود.