اعضا مهارت زندگی کردن را می آموزند

مرکز فرهنگی هنری شماره 15 استان تهران در فصل تابستان موضوع مهارت های زندگی را سرفصل فعالیت های خود قرار داده است.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اعضای گروه های سنی مختلف در این مرکز با حضور در کارگاه های فرهنگی هنری و ادبی برنامه هایی با دو محور شناخت خود و شناخت احساسات را تجربه می کنند.
به گفته عذرا امامی؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 15 استان: "تلاش می شود اعضا پس از پایان تابستان به نوعی از سبک زندگی به معنای یافتن نگاهی تازه و متفاوت دست یابند."
گفتنی است در بخشی از فعالیت ها اعضای کودک با کشیدن تصویری شبیه و هم اندازه خودشان روی کاغذهای پهن و بزرگ از ویژگی های شخصیتی شان می گویند و از احساساتشان با سایر اعضا حرف می زنند.
این کار برای اعضای نوجوان با استفاده از جورچین بزرگی انجام می شود که طی تکمیل آن، اعضا ویژگی های خودشان را پشت هر تکه می نویسند و نظر سایر دوستانشان را نیز می شنوند. قطار احساسات نیز واگن های مختلفی دارد که اعضای کودک و نوجوان در آن می توانند احساسات خوب و بدشان را از هم تفکیک کنند. درباره آنها به گفتگو و تبادل نظر بپردازند و راه حل های مناسب تری ارائه دهند.
اجرای نمایش عروسکی در این واگن ها بر اساس داستان های اعضا در ارتباط با این احساسات نیز از قسمت های پر مخاطب این برنامه است.
مرکز فرهنگی هنری شماره 15 استان در طول تابستان برنامه های دیگری را نیز با موضوع مهارت های زندگی به انجام می رساند و حاصل تلاش های اعضا و مربیان در نمایشگاه پایان فصل در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.