کد خبر: 233512
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
بازدید 4139
سومین مسابقه مشاعره برگزار شد

سومین مسابقه مشاعره با حضور اعضای علاقمند مراکز فرهنگی هنری استان تهران برگزار شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران سومین مسابقه مشاعره اعضا روز دوشنبه 93/6/17 برگزار شد و اعضای علاقمند گروه های سنی ج و د و ﻫ مراکز استان در آن حضوری گسترده داشتند.
ویژه برنامه مشاعره پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرودهای جمهوری اسلامی ایران و کانون با معرفی گروه داوری آغاز شد. پرویز بیگی؛ شاعر و مدیر نشر فصل پنجم، مهرنوش قربانعلی؛ شاعر و کارشناس و فهمیه شانه؛ مربی ادبی کانون داوری این مسابقه را به عهده داشتند و در پایان از میان بیش از 50 شرکت کننده بهترین ها را انتخاب و معرفی کردند. اعضا در گروه های چند نفره در سه رده گروه سنی ج، د و ﻫ با یگدیگر به رقابت پرداختند و علاوه بر حفظ شعر، درست خوانی، انتقال احساس و مفهوم و روان خوانی آنها نیز توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت.
علی گنج کریمی مشاور مدیر عامل و مدیر کل استان تهران با حضور در این ویژه برنامه اشتیاق و هیجان مخاطبان را بسیار قابل توجه دانست.
دیگر میهمانان ویژه این مسابقه نیز علی خانجانی؛ کارشناس مسئول مرکز پژوهش و ترویج قصه های ایرانی و علیمراد خرمی کارشناس این مرکز بودند که طی سخنانی کوتاه از ارزش های شعر سخن گفتند.
خانجانی در صحبت های خود پس از خواندن شعری طنز گفت: "اهل علم و ادب بزرگ منش هستند. آنها اهل تعصب نیستند و در هر شرایطی خوبان را می ستایند. خرمی نیز با اشاره به این نکته که از شعر باید به جا استفاده شود و نکته سنجی هنگام خواندن شعر نباید فراموش شود از خاطرات طنز خود در این حوزه سخن گفت.
پرویز بیگی حبیب آبادی آخرین سخنران برنامه بود که به زبانی ساده از جایگاه ارزشمند شعر در جامعه صحبت کرد.
اجرای نمادین مشاعره با فال کوزه نیز بخش دیگری از برنامه بود که شرکت کنندگانی از بین حاضران به قید قرعه آن را اجرا کردند و رابعه سوهانی، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 در آن برگزیده شد. در ادامه هئیت داوران با معرفی نام برگزیدگان 6 نفر از شرکت کنندگان را به عنوان منتخبین مسابقه مشخص کردند.
در گروه سنی ج گل نرگس میرعمادی از مرکز فرهنگی هنری شماره 16 انتخاب شد. راضیه وکیلی از مرکز فرهنگی هنری شماره 5، فاطمه ملاصالحی از مرکز فرهنگی هنری شماره 10 و مبینا موسوی از مرکز فرهنگی هنری شماره 21 برگزیدگان گروه سنی "د" بودند. در گروه سنی "ﻫ" نیز علی صادقی از مرکز فراگیر شماره 40 به همراه هانیه راعی؛ عضو مرکز فرهنگی هنری دماوند برگزیده شدند.
سومین مسابقه مشاعره از ساعت 14 روز دوشنبه 93/6/17 در سالن غدیر مجموعه آفرینش های فرهنگی هنری حجاب آغاز شد و تا 18 بعدازظهر به طول انجامید.
لازم به ذکر است مسابقه مشاعره مربیان نیز روز 93/7/30 برگزار خواهد شد.