«دانه معنی» در کلام قصه‌گویان تهرانی

ده برگزیده جشنواره قصه‌گویی هفدهم شناخته و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران آیین پایانی هفدهمین جشنواره قصه‌گویی استان با حضور قصه‌گویان کانونی و آزاد در سالن غدیر مجموعه آفرینش‌های فرهنگی هنری حجاب برگزار شد. در این مراسم علی گنج‌کریمی؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان تهران طی گفتگویی صمیمی به مخاطبان گفت: «همه ما همکاران امروز، بازنشستگان فردا هستیم. اگر چه قصه‌گویی یک مانور نمایشی برای افزایش توانمندی‌های ماست، اما هدف اصلی ما مراکز و اعضا هستند. ما باید قصه‌گویی چهره به چهره برای بچه‌ها را پاس بداریم و به آن توجه خاص داشته باشیم.»
مدیرکل استان تهران ضمن ابراز خوشحالی از وجود ترکیبی متنوع در میان قصه‌گویان، اشتیاق همکاران اداری را در کنار مربیان قابل توجه و تحسین دانست.
گنج‌کریمی پیش از این نیز در گفتگوهای دیگر تصریح کرده بود: «جشنواره قصه‌گویی میدان رقابت نیست. مجال توانمندسازی بیشتر قصه‌گویان و نمایش ظرفیت‌‌های موجود در کانون و مجاهدت‌های این نهاد فرهنگی در اعتلا و بقای قصه‌گویی است. کانون در عرصه حفظ این میراث گرانبها به تلاش‌‌هایش ادامه خواهد داد و این گوشه‌ای از نمایش کانون است که در این دوره با تنوع بیشتر و حضور همه همکاران از حوزه‌های مختلف برگزار شد.»
وی همچنین از حضور شرکت‌کنندگان آزاد هم تشکر کرد و  ادامه داد: «ابزار شیرین و اثرگذار قصه‌گویی با محتواهای ارزنده ایرانی و قصه‌های قرآنی غنی‌تر خواهد شد. فضایلی که در لبه پرتگاه فراموشی قرار گرفته‌اند، باید مبنای انتخاب ما باشند. در این صورت است که قصه‌گویی جامعه را نجات می‌دهد.»
مشاور مدیرعامل اصل و اساس کار کانون را کار چهره به چهره با بچه‌ها دانست و گفت: «جشنواره تمرین این رسالت بزرگ و ارزشمند است. طعم خوش در روح عضو می‌تواند مبنای تحولی شگرف در آینده‌اش باشد. چنانکه دلبستگی‌های بسیاری از ما به دلیل خاطره‌های خوش قصه‌گویی بزرگترهایمان در دوران کودکی است.»

 همچنین در این مراسم مدیر کل استان از سیده نرگس موسوی گرافیست مجموعه تقدیر و تشکر کرد.  موسوی به دلیل به کارگیری هنر خود را در راستای انجام فعالیت های ارزشمند کانون تعهد و مسئولیت پذیری مورد تشویق قرار گرفت .

او بیش از شش سال است که در واحد روابط عمومی استان مشغول به کار است و در همه برنامه ها و جشنواره ها به فراخور ویژگی ها و قالب برنامه آثار گرافیکی در خور توجهی را  ارائه کرده است.

مهدی محمدیان مسئول اجرایی و محتوایی این جشنواره نیز طی گزارشی کوتاه از نحوه شکل‌گیری برنامه، انتخاب قصه‌ها و مشارکت مربیان سخن گفت.
گفتنی است قصه‌گویی محبوبه محرابی و حمیدرضا مردمی در ادامه با استقبال مخاطبان روبرو شد. هنرنمایی گروه بسته نگار متشکل از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 10 استان با نقالی قصه‌ای از شاهنامه، تقدیر از بازنشستگان، قرائت بیانیه هیئت داوران و تقدیر از برگزیدگان جشنواره از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
ملیحه صفوی همکار بازنشسته استان تهران و قصه‌گوی برتر سال‌های پیشین نیز مسئولیت اجرای این مراسم را به عهده داشت.  
در این جشنواره مهدی محمدیان، محبوبه محرابی، سمیه جمالی‌نیا، فاطمه روحی‌رحیم، حمیدرضا مردمی، حبیبه آزادی، فاطمه ده‌نمکی، معصومه جعفری و فروغ جمعی، فاطمه عوج اختری و میترا ناظم توانستند رتبه های اول تا دهم را به خود اختصاص دهند.
آثار این برگزیدگان در جشنواره قصه‌گویی کشوری مورد داوری قرار خواهد گرفت.
هفدهمین جشنواره قصه‌گویی استان تهران روز 29 مهر از ساعت 10 تا 12 ظهر به طول انجامید.