در حوالی شعر با چهارمین مسابقه مشاعره

چهارمین مسابقه مشاعره با مشارکت فعال مسئولین و مربیان فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران در مسابقه مشاعره استان تهران بیش از 14 مربی مسئول و مربی فرهنگی هنری ادبی با یکدیگر به رقابت پرداختند و 60اثر از همکاران صاحب قلم استان نیز به مرکز آفرینش های ادبی استان ارسال شد.
علی گنج کریمی مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان در این مسابقه ضمن تشکر از برگزار کنندگان مسابقه گفت: «مشاعره یک حرکت اختصاصی، ویژه آفرینش های ادبی استان نیست. حرکتی عمومی است و باید در همه بخش‌ها و ارکان استان تهران جاری و ساری باشد.» او ضمن اشاره به مشارکت فعال همکاران ستادی در کنار همکاران مراکز در هفدهمین جشنواره قصه گویی افزود:
« مشاعره هم باید در میان همکاران فراگیر شود چرا که پیوند ما را با خزائن عظیم ادبی کشور و ادبیات حفظ می کنند این رسالت سنگینی است که بر دوش سربازان ادبی کانون قرار دارد و آنها باید این سنگر را حفظ کنند.
برگزیده شدن در بخش های رقابتی چندان اهمیت و جایگاه ندارد و نباید ما را از حرکت های عمیق دور کند.»
مشاعره و پاسخگویی به سوالات ادبی اصلی ترین بخش این مسابقه بود و شرکت کنندگان در رقابتی نزدیک شرکت کرده ضمن خواندن بیت‌هایی از بهترین شعرهای تاریخ ادبیات ایران دانش خود را در حوزه ادبیات محک زدند.
همکاران صاحب قلم استان نیز در بخش دوم برنامه به خوانش اثر پرداختند که از میان آن‌ها ده اثر بدون سطح بندی به عنوان برگزیده انتخاب شد.
شاهنامه خوانی باران عسگری عضو خردسال مرکز 43 و اجرای موسیقی توسط دو عضو نوجوان از  مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بخش های دیگر برنامه این روز بود.
در پایان برگزیدگان در دو بخش مشاعره و اثرخوانی معرفی شدند:
مریم عباسی، صغری ملکی و اعظم نوروزی در بخش مشاعره رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند و مهرناز قربانعلی، صدیقه مرادزاده، فرشته طارمی، هادی ملکی، مهرانگیز اخوی، شهناز دالوند، بهاره مهرجویی، محبوبه محرابی، رامین غلامحسین نژاد و کبرا بابایی برگزیدگان بخش اثر خوانی بودند.
لازم به ذکر است فاضل نظری، فاطمه طارمی و نفیسه صادقپور داوری این مسابقه را به عهده داشتند.
چهارمین مسابقه مشاعره روز 30مهر از ساعت 14 تا 17 در سالن کنفرانس شماره 1 مجموعه آفرینش های فرهنگی هنری حجاب برگزار شد.