کد خبر: 249744
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
بازدید 1413
منتخبان طرح سنجش خواندن تقدیر شدند

جشن اختتامیه هفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی» یکشنبه 1 آذر با حضور رضا قمرزاده و با قدردانی از منتخبان طرح سنجش خواندن در سالن غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، درابتدای مراسم مدیرکل کانون استان تهران طی سخنانی از «مدیریت دانش» گفت و افزود: در یک مجموعه موفق، دانش باید چرخشی و مدام در حرکت باشد.
 
مشاورمدیرعامل یکی از ویژگی‌های مهم مدیریت دانش را توسعه دادن و به روز کردن اطلاعات دانست و تصریح کرد: مربیان باید اطلاعات خود را تبادل کنند. کتاب بخوانند و یافته‌های خود را انتقال دهند. ضروری است دانش بین مربیان و اعضا چرخشی باشد.
 
قمرزاده همچنین از تمامی افرادی که در برگزاری هفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی» نقش داشتند تشکر کرد و پیشرفت و توان‌مندی مربیان و اعضای کانون را در چرخشی بودن دانش دانست.
 
سودابه فلاحیان دبیرهفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی» نیز ضمن تشکر از مدیرکل استان برای به وجود آوردن نگاه و روند تازه در حوزه کتاب از بهناز صفایی کارشناس فرهنگی بازنشسته استان که 10 سال در ترویج کتاب‌خوانی در سطح استان فعالیت داشته و دیگر افرادی که جهت بهتر برپا شدن این هفته تلاش کردند سپاس‌گزاری کرد.
 
کارشناس مسوول فرهنگی استان با این توضیح که در ابتدای هر سال فرایند کاری برای فعالیت سال طراحی می‌شود که پیام اصلی کانون است، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند «هیچ عنصر و کالای فرهنگی نمی‌تواند جای کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس و سطح کشور را پر کند». مدیرعامل کانون نیز پیرو فرمایشات رهبری و نیازسنجی که به کتاب‌خانه‌ها رسیده بود ما را به این امر رهنمون داد که کانون باید جای خود را در بین سازمان‌هایی که درباره کودکان کار می‌کنند ثابت کند و تلاش کنیم مشارکت سازمان و نهادهای موازی هم‌سو گردد.
 
وی هدف برنامه‌های متنوعی که به مناسبت هفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی» برگزار شد را تقویت مهارت خواندن، نوشتن و گفتن در بین اعضا دانست و تصریح کرد: با طراحی و اجرایی شدن این برنامه‌ها در مشارکت با سازمان و نهادها موفق بودیم. به عنوان نمونه طبق آمارگیری باید تعدادی کتاب از کتاب‌خانه‌ها خارج می‌شد که با نظر مساعد مدیرکل اهدا گردید. این اهدایی از پایگاه‌های فرهنگی امور مساجد با 20 هزار جلد کتاب آغاز شد. این گام مثبت، کمک مساجد به مراکز را نیز در پی داشت. باید از این تجربیات درس گرفت و کار کارشناسی انجام داد.
 
فلاحیان از روند اجرای برنامه «کتابت را بخوان و جا بگذار» گفت و ادامه داد: در هفته ملی کودک فاز نخست اجرا شد و تشویق شدیم در هفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی» این موضوع را پی بگیریم. در این راستا حرکت گسترده‌تری در قالب طرح «من یار پند دانم» شکل گرفت و شاهد تجهیز و تقویت کتاب‌خانه مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها بودیم.
 
وی همچنین برگزاری طرح «توسعه سواد خواندن» را گام مهمی در عرصه کتاب‌خوانی دانست و افزود: این طرح می‌گوید درست بخوانیم، خوب بیان کنیم، خوب بشنویم، خوب بفهمیم و از آن استفاده کنیم. مربیان باید تعلق خاطر بیشتری به این پروژه داشته باشند تا به کمک آن‌ها قدم‌های مهم‌تری برداشته شود.
 
قدردانی از منتخبان مرحله نخست طرح سنجش خواندن نیز از بخش‌های مهم مراسم بود و اسامی به این شرح است:
 
 پایه دوم دبستان:
سارا عیوضی از مرکز 43
یاسین شیرازی از مرکز دماوند
بهار علیمردانی از مرکز پردیس
 
پایه سوم دبستان:
ستایش محمدعلیها از مرکز 12
بهار جعفری از مرکز قرچک2
مبینا کبریایی‌زاده از مرکز 14
 
پایه چهارم دبستان:
سیدعلی موسوی از مرکز 43
آریانا متابعان ار مرکز 41
علیرضا شیرازی از مرکز دماوند
 
پایه پنجم دبستان:
هلیا جلیلوند از مرکز 26
محمدحنیف هنرور از مرکز 16
علی سلیقه از مرکز 27
 
پایه ششم دبستان:
موسی نیک‌عیش از رباط‌ کریم
محمدهانی حیدری از مرکز 44
فاطمه ساجدی از رباط کریم
 
پایه هفتم دبستان:
محمدحسین جانبازی از مرکز 30
محمدمتین شمیمی از مرکز30
محمدرضا محسنی از مرکز 11 و فاطمه صابری از مرکز 24
 
پایه هشتم دبستان:
نرگس حبیبی از مرکز 38
محمدمهدی براتی از مرکز بومهن
مهتاب عسگری از مرکز 15و ریحانه رجب‌زاده از نسیم شهر
 
همچنین در مراسم از گزارمان‌نویسان برگزیده تجلیل شد که اسامی به این شرح است:
 
لیلا علیزاده از نسیم شهر و اسلامشهر2
عزیزه اسلامی از مرکز 30
صدیقه اشرف‌الاسلامی از مرکز دماوند
مهین وزیری از مرکز اندیشه
ملیحه صفایی از مرکز 18
فاطمه روحی‌رحیم از مرکز 9
آزاده مزرعی از مرکز 23
مهری روحی‌رحیم از مرکز 14
آرزو جیرودی از مرکز 42
معصومه صفری از مرکز بومهن
 
جوایز برگزیدگان اعضا و مربیان با حضور رضا قمرزاده، صدیقه حسن‌زاده، سودابه فلاحیان و بهناز صفایی اهدا شد.
 
 تقدیر از بهناز صفایی برای 10 سال ترویج کتاب‌خوانی و 30 سال فعالیت با امضای مدیرعامل، قدردانی از سودابه فلاحیان دبیرهفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی»، اجرای مسابقه برای اعضا و مربیان حاضر در مراسم، پخش نماهنگی از روند برپایی هفته ملی «کتاب و کتاب‌خوانی»، خواندن گروهی شعر «من یار مهربانم» از عباس یمینی‌شریف، اجرای گروه سرود «عروسک» از مرکز 20، قصه‌گویی مهری روحی‌رحیم مربی فرهنگی مرکز 14 و اجرای سرود «آینه امید» توسط گروه سرود مرکز 38 از دیگر بخش‌های جشن کتاب بود.
 
اجرای این مراسم را الهام دارابی به عهده داشت.