کد خبر: 255460
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
بازدید 2786
مهم‌ترین ویژگی کانون تنوع فعالیت‌ است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با فعالیت‌های مراکز کانون استان تهران آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بخشی از زمان‌بندی گردهم‌آیی مشترک مدیران کل کانون پرورش فکری و معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، یک‌شنبه 26 اردی‌بهشت به آشنایی با فعالیت‌های مراکز کانون استان تهران اختصاص داشت.
 
در این بازدید دکترحمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام دکتررضا غلامی رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون و محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران نیز حضور داشتند.
 
حاضران پس از خوشامدگویی توسط سوگل شراهی، مهلا یکتا، تبسم چناری و مهدیه صالحی از مرکز 15 و فائزه توحیدلو از مرکز 10 از غرفه‌های تدارک دیده شده بازدید کردند.
 
مخاطبان با برگه‌هایی که در بدو ورود با مشخصه رنگی، سرمه‌ای، قرمز، یاسی و زرد در دست داشتند با راهنمایی کارشناسان و مربیان استان تهران از غرفه‌های «نمایشگاه آثار و نمونه‌های فعالیت‌های عام مراکز»، «فعالیت سرگرمی‌های سازنده از خلاقیت تا کارآفرینی»، «مرکز تخصصی هنری»، «مرکزتخصصی فراگیر»، «تحقیق و پژوهش»، «فعالیت بازی و سرگرمی بازی‌های خلاق»، «مرکز اندیشه‌ورزی»، «مرکز تخصصی علوم»، «پروژه توسعه سواد خواندن (طرح سخن)»، «مرکز تخصصی ادبی» و «روابط عمومی» دیدن کردند.
 
کارشناس مسوولان و کارشناسان کانون استان تهران حاضر در غرفه‌ها نیز، درباره بخش‌های مختلف توضیحات لازم را در اختیار مخاطبان گذاشتند.
 
گفتنی است معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، پس از بازدید از نمایشگاه تنوع و فراگیر بودن فعالیت‌ها را عمده‌ترین ویژگی کانون دانست و افزود: گستردگی فعالیت‌ها از شعر، ادبیات، هنر، نقاشی، آشنایی با مشاهیر، مباحث علمی و کارآفرینی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند اوقات فراغت بچه‌ها را از مقطع ابتدایی تا دبیرستان به بهترین وجه ممکن پر کند.
 
وی همچنین درباره تعامل بیشتر آموزش و پرورش و کانون توضیح داد: برنامه‌ای که امروز اجرا شد از نمایشگاه، سخنرانی و نمایش فیلم به طور قطع تاثیر زیادی بر معاونان پرورشی فرهنگی خواهد داشت. این نوع تعاملات باید توسعه یابد تا نسبت به فعالیت‌های یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا شود و تفاهم نامه کانون و معاونت پرورشی آموزش و پرورش، عملیاتی گردد.
 
نمایشگاه فعالیت و دستاوردهای مراکز کانون استان تهران در فضای مرکز آفرینش‌ها برپا شده بود.