کد خبر: 255796
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
بازدید 2276
حضور سیدصالح موسوی و مجتبی داوودی‌راسخ در کانون استان تهران

دو رزمنده دوران هشت ساله دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر در جمع اهالی کانون استان تهران حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، سیدصالح موسوی و مجتبی داوودی‌راسخ از رزمندگان غیور و سرافراز میهن، میهمان کانون استان تهران شدند.
این دو بزرگوار از رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر به شمار می‌آیند.
موسوی و داوودی‌راسخ در جمع اهالی کانون استان تهران از خاطرات تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس گفتند.
داوودی‌راسخ پس از یادآوری خاطراتی، توضیح داد: به شهدا فکر کردن در حال حاضر و در وضعیتی که در آن قرار گرفتیم بسیار مهم است.
وی افزود: امروزه درست زندگی کردن و رعایت حلال و حرام بسیار سخت است. (جهاد با نفس) در این دوران است که سخت‌تر می‌شود.
این رزمنده تاکید کرد: بدون هیچ پیچیدگی می‌توان خوب بود و به خدا رسید.
داوودی‌راسخ با این توضیح که دنیا با صداقت به جایی می‌رسد، افزود: در دوران جنگ بچه‌های ساده‌ای بودیم ولی دشمن ساده نبود. به خودمان مسلط باشیم و به حواشی کاری نداشته باشیم تا به عزت و مقام برسیم.
در ادامه سیدصالح موسوی به ذکر خاطراتی پرداخت و از «بهنام محمدی» نوجوان شهید یاد کرد.
وی خطاب به حاضران گفت: در جمع شما احساس راحتی دارم. از بچگی مردم و کشورم را دوست داشتم. الان هم دوست دارم. اگر تلاش و حرکتی انجام شده به عشق مردم و حمایت و پشتیبانی آن‌ها بوده است.
وی سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را روز تاثیرگذاری دانست و تصریح کرد: دشمن به مردم و فرهنگ با اصالت ما توجه نکرده بود. ما سر جنگ نداشتیم بلکه دفاع کردیم. در دفاع صداقت، ایمان، راست‌گویی و رفاقت کارساز بود.
این رزمنده تربیت نوجوانان را مسوولیتی بزرگ دانست و افزود: به بچه‌ها راست گویی و صداقت داشتن را یاد بدهید.
پخش سه کلیپ از دوران جنگ و آزادسازی خرمشهر، ذکر خاطراتی از مدیرکل کانون استان تهران و معاون فرهنگی کانون از دوران جنگ و قدردانی از دو رزمنده از دیگر اتفاقات این روز بود.
براساس این خبر، آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. در ایران از این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری کرده‌است.