کد خبر: 257880
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
بازدید 2711
رصد ماه تا تهران گردی

مراکز کانون استان تهران این روزها با اجرای برنامه‌های متنوع در ایام داغ تابستان اعضا را به سفرهای آسمانی و برنامه‌های تلویزیونی می‌برند.

 

مرکز دماوند : «شگفتی­های نجوم و آسمان شب»

مرکز نجوم دماوند در راستای ترویج نجوم در میان خانواده­ها، در هفته‌ی اخیر (هفته پایانی تیرماه)، دو شبِ رصدی را برگزار کرد. علاقه­مندان نجوم در گروه­های سنی مختلف از خردسالان تا سالمندان در این شب­های رصدی حضور یافتند. تیم کوهنوردی هما از بومهن نیز در یکی از این شب­ها مهمان ویژه مرکز نجوم دماوند بودند.

بخشی از این دو شب رصدی به پرسش و پاسخ­ نجومی، گپ و گفتگو درباره «شگفتی­های نجوم و آسمان شب» اختصاص پیدا کرد. برنامه آسمان­نما، رصد ماه، رصد سیارات زحل و مریخ نیز به علاقه­مندان نجوم ارائه شد.

 

مرکز پارچین: مارکوپولوهای ایران

حضور در مجموعه‌ی کاخ موزه سعد آباد و بازدید از کاخ ملت، موزه ا تومبیل‌های سلطنتی و همچنین موزه‌ی برادران امیدوار به همراه 15نفر از اعضای کودک و نوجوان، از برنامه‌های روز سوم مرداد مرکز پارچین بود .

دیدار با عیسی امیدوار یکی از برادران امیدوار (اولین جهانگردان ایران و معروف به مارکوپولوهای ایران) و بیان خاطرات سفر به دور دنیای برای اعضا جذاب بود.

امیدوار به عنوان یادبود کتاب زندگی‌نامه و سفرنامه اش را با امضا به بچه ها هدیه کردند. اعضا هم مرغک کانون را به ایشان اهدا نمودند.

 

مرکز 32 : آب،دوغ، خیار

40نفر از اعضای کودک دختر  مرکز 32 به همراه مربی فرهنگی مهدیه صدری در روزهای داغ تابستان جشنواره غذا (آب،دوغ، خیار) را با هدف آشنایی اعضا با غذای سالم و سریع برگزار کردند. به  بهترین آن جوایزی اهدا شد و در ادامه اعضای دختر با توجه به موضوع تابستان مرکز  یعنی بازی جشنواره عروسک بازی را در محیط پارک کتابخانه برگزار کردند.

 

مرکز 20 : تهران‌گردی شبکه تهران

روز شنبه برنامه تهران‌گردی شبکه تهران از برخی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مرکز فراگیر 20 گزارشی آماده پخش کرد.

فعالیتهای همچون : قصه گویی با زبان اشاره، شعرخوانی، تصویرسازی، مشاعره در سه بخش، نقاشی، سفالگری، کتابخوانی عضوکم بینا با استفاده از دستگاه به‌دید، استفاده از دستگاه برجسته نگار و کتاب‌های صوتی توسط عضو نابینا و نشریه دیواری اعضای نوجوان، بحث آزاد و  صحبت با اعضای با نیاز ویژه و مادران آن‌ها از برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد و تصویربرداری انجام گرفت.

این گزارش از شبکه تهران در برنامه تهران‌گردی پخش خواهد شد.