کد خبر: 259331
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
بازدید 1154
برای شناخت این نسل باید بیشتر تلاش کنیم

نشست دو پنجره با حضور نویسنده اقلیم هشتم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، نشست «دوپنجره» عصر چهارشنبه سوم شهریور با رویکرد جایگاه و بررسی رمان تاریخی در ادبیات کودک و نوجوان و با نگاهی به «اقلیم هشتم» برپا شد.
در این نشست محسن هجری درباره تفاوت های علم تاریخ و رمان تاریخی و کارکردهای رمان تاریخی سخنانی گفت. وی با اشاره به اینکه مورخ موظف است با استناد به مدارکی مستدل درباره رویدادهای تاریخی بنویسد، گفت: «اما نویسنده رمان تاریخی با حفظ جوهره اصلی و وفاداری به کلیات تاریخ می تواند زاویه دید خود را به حقیقت تاریخی مطرح کند و با طرح جزییاتی بر اساس تخیل خود، فضای زمانی و مکانی رویداد مورد نظر تاریخی را ترسیم کند.» او همچنین با توضیحاتی درباره ضرورت آشنایی با تاریخ، کارکرد رمان تاریخی را ترغیب مخاطب برای کشف حقایق تاریخی و جستجو در علم تاریخ دانست. در ادامه اعضا با ارائه نظراتی درباره اسم کتاب نکات قابل تاملی درباره عنوان اقلیم هشتم مطرح کردند و سوالاتی داشتند که نویسنده کتاب چشم عقاب به این پرسشها پاسخ گفت.
در این نشست که در اردوگاه شهید چمران تهران و با حضور نوجوانان دختر عضو مراکز استان تهران برگزار شد، محسن هجری با اشاره به وجوه اسطوره‏ای و حقیقی سهروردی اعلام کرد اقلیم هشتم گزارش زندگی او از سهروردی است و تاکید کرد همزمانی، در قضاوت‏ها تاثیرگذار است و گذر زمان جایگاه سهروردی و شأن او را نشان می‏دهد.  
در خاتمه محسن هجری با تحسین اعضایی که در نقد و بررسی اقلیم هشتم شرکت کردند، خاطر نشان کرد برای شناخت این نسل (نسل نوجوان امروز) باید بیشتر تلاش کنیم.