کد خبر: 260574
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
بازدید 2525
گروه های نمایش عروسکی مراکز تهران برترین های جشنواره هفدهم

نمایش های مراکز 6،10 و 24 در هفدهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی برگزیده شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران در آیین اختتامیۀ هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی در ساری از برگزیدگان بخش های مختلف نمایشنامه نویسی، عکاسی و نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تقدیر به عمل آمد.
در بخش مسابقۀ نمایشنامه نویسی ساغر لطفی نژاد با نمایشنامۀ " شلبی تنها نرو"  توانست در جمع این برگزیدگان این بخش قرار بگیرد و در بخش مسابقۀ عکاسی الهه علیرضالو عضو ارشد مرکز 38 جزو برگزیدگان عکاسی قرار گرفت. در ادامۀ مراسم اختتامیه در بخش نمایش‌های صحنه‌ای اجرا شده، رتبۀ برگزیده طراحی بروشور به هما نیماجی از مرکز شماره 24 تهران اهدا شد.
ساغر لطفی‌نژاد مربی فرهنگی مرکز شماره 10 کانون تهران نیز توانست رتبۀ اول بخش طراحی لباس را برای نمایش «شلبی تنها نرو» دریافت کند. در بخش طراحی صحنه هیات داوران رتبۀ دوم را به محبوبه طالبی مربی مرکز شماره 6 کانون تهران برای طراحی صحنه‌ی نمایش «خال پادشاه» دادند.
در طراحی عروسک نیز رتبۀ اول را ساغر لطفی‌نژاد از مرکز 10 کانون تهران با نمایش (نمایش شلبی تنها نرو) و رتبه‌ی سوم را محبوبه طالبی از مرکز شماره 6 کانون تهران (نمایش خال پادشاه) از آن خود کردند.
 هیات داوران در بخش گویندگی رتبۀ نخست خود را به اعضای فراگیر مرکز شماره 24  معصومه سارانی، فرزانه قائمی، فریده آرمین، ‌بهاره احمدی و رضوان کیخا اهدا کردند.
 عنوان بهترین نمایش‌نامه‌نویس هفدهمین جشنواره‌ نمایش‌ عروسکی تعلق گرفت به لیلا مکانی به خاطر نگارش متن «نمکی بلا و دیوناقلا» و محبوبه طالبی مربی مرکز شماره 6 کانون تهران برای نگارش «خال پادشاه» به عنوان نفر دوم این بخش شناخته شد. در انتهای این مراسم سه نمایش عروسکی استان تهران توانستند رتبه های اول تا سوم بخش کارگردانی این جشنواره را به خود اختصاص دهند.  محبوبه طالبی رتبۀ نخست و همچنین رتبۀ دوم و سوم به  لیلا مکانی و ساغر لطفی‌نژاد اهدا شد. هیات داوران این جشنواره متشکل از «مریم سعادت»،‌ «حسن دادشکر» و «زهرا صبری» بودند.  هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به میزبانی شهر ساری استان مازندران روزهای 6 تا 8 مهر 1395 برگزار شد.