کد خبر: 267934
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
بازدید 1395
جشن بزرگ مبعث در مراکز 2، 30 و 41

مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران با برپایی جشن هایی به مناسبت عید مبعث، این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت جشن عید مبعث، روز برگزیده شدن محمد مصطفی(ص) به درجه پیامبری، جشن "تاج بندگی" روز چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 در مرکز شماره 2 کانون استان برگزار شد. در این برنامه که با هدف پرورش حس دینی و تاکید بر خصوصیات رفتاری پیامبر اکرم(ص) که بازگوکننده بخشی از سلوک فردی و اجتماعی و سبک زندگی آن حضرت صورت پذیرفت، دانش آموزان مدرسه امت میهمان این مرکز فرهنگی و هنری بودند.
معرفی کتاب "خدایا تو خوبی"، شعر‌خوانی به شیوه هم‌نوایی بچه‌ها و مربیان در وصف پیامبر و طراحی و اجرای نشریه دیواری توسط گروه های 4 نفره دانش آموزان از برنامه‌های این روز بود. در کارگاه ادبی نیز بچه‌ها در وصف عظمت خالق بی‌همتا به نگارش پرداختند و نقاشی‌هایی با مضمون مهربانی به تصویر کشیدند.
جشن تاج بندگی همچنین در بعد از ظهر همان روز برای اعضا کودک و نوجوان به اجرا درآمد. قصه‌گویی خواب فرشته ، مسابقۀ لی لی با توپ، کارگاه ساخت عروسک فرشته، اهدا جوایز و پذیرایی از بخش‌های این برنامه بود که با همراهی سرای محلۀ عباسی به اجرا در آمد.
همچنین به این مناسبت مراسم جشنی با عنوان "چتر آفتاب" در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره 41 با حضور با بیش از 120  نفر از اعضای فعال کودک و نوجوان و والدین برپا شد. این جشن که با مشارکت خانه فرهنگ محصل پیش‌بینی و اجرا شد، برجسته‌ترین خصلت‌های اخلاقی رسول اکرم صلی الله علیه و آله به عنوان بهترین و شایسته‌ترین الگوی اخلاقی برای انسان‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی به اعضا کودک و نوجوان معرفی شد.
معرفی سیره و سنت آن حضرت، مولودی خوانی، اجرای نمایش"روز شادی" از تولیدات خانه فرهنگ محصل، قصه‌گویی و اجرای مسابقۀ خلاق از برنامه‌های این جشن بود.
اعظم ترابی، زهرا عظیمی‌نژادیان و شهناز دالوند مربیان این مرکز فرهنگی و هنری، پس از اجرای برنامه از میهمانان پذیرایی و جوایزی به برگزیدگان مسابقه اهدا کردند.
مرکز شماره 30 نیز جشنواره غذای سالم را با حضور اعضا، مربیان و والدین برگزار کرد. با توجه به اینکه دین اسلام برای همه امور زندگی انسان‌ها از جمله غذا خوردن آدابی را یاد آور شده است، مربیان این مرکز تخصصی هدف از اجرای این برنامه را تاکید بر آداب غذا خوردن و احکامی بود که انسان را به سوی زندگی سالم‌تر رهنمون می‌سازد، معرفی کردند.
در این جشنواره انواع غذاهای محلی مانند "آش ترخینه، آش دوغ اردبیل ،خورش گوجه سبز و .." توسط والدین تهیه، توسط فرزندانشان معرفی و توسط کارشناس تغذیه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت و در پایان از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.