کد خبر: 269334
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
بازدید 871
گفت‌وگوهای دینی با کودکان تهرانی

دین به چه درد ما می‌خورد؟ این پرسشی بود که میهمان مراسم افطاری مرکز فرهنگی‌هنری شماره 9 کانون استان تهران با اعضای این مرکز درمیان گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، حسین علیجانی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون روز 27 خرداد 1396 که با شب «بیست و سوم ماه مبارک رمضان» هم زمان شده بود با اعضای این مرکز با سابقه کانون تهران هم‌صحبت شد و از آنان خواست همواره به لطف و مهربانی خدا امیدوار باشند.
سوال مدیر امروز و مربی سابق کانون از کودکان با پاسخ‌گویی‌های پی‌درپی آنان همراه شد و  یکی از آنان دین را برنامه‌ای برای زندگی و دیگری مسیر راه انسان برای داشتن زندگی بهتر عنوان کرد.
علیجانی در همین زمینه با زبانی ساده و قابل فهم به کودکان گفت: دین آمده است تا حال ما را خوب کند اگر به هم دروغ نگوییم، تهمت نزنیم و حسادت نکنیم حال‌مان خوب خواهد شد.
او ادامه داد: نباید ناامید باشیم و فکر کنیم خدا ما را فراموش می‌کند. خداوند می‌گوید هر وقت مرا خواستی صدایم بزن چرا که او ما را بیشتر از خودمان دوست دارد.
گفت‌و‌گوهای دینی این مدیرکانون با کودکان در سومین شب احیای ماه مبارک رمضا، با این رویکرد ادامه پیدا کرد که خداوند مهربان و رحمان و رحیم است و در دعای ابوحمزه ما از او می‌خواهیم خدایا ما را به مجازات و عقوبتت ادب مکن.
علیجانی در پایان به بچه‌ها گفت که باید همه ما در خوبی کردن به هم خسیس نباشیم و دوست داشتن را با همه دوستان‌مان تقسیم کنیم.
برگزاری مسابقه دانستنی‌های قرآنی از سوی محمدحسین دیزجی کارشناس رسانه برنامه دیگری بود که با شور و اشتیاق فراوان کودکان و نوجوانان و استقبال آن‌ها روبرو شد و بچه‌ها با پاسخ‌گویی به پرسش‌ها جوایزی نیز دریافت کردند.
مدیحه‌سرایی یک نوجوان، اجرای یک نمایش کوتاه بی‌کلام و بازسازی صحنه شهادت حضرت علی‌(ع) از بخش‌های دیگر این آیین بود.
مهتاب شهیدی مربی مسئول مرکز شماره 9 کانون تهران در این برنامه که با عنوان «بوسیدن روی ماه» برگزار شد، از موفقیت‌های اعضای این مرکز در جشنواره رضوی کانون در رشته‌های سرودخوانی و ساخت ماکت حجمی ضریح امام رضا(ع) نیز خبر داد و از تلاش‌های مربیان این مرکز قدردانی کرد.
این مراسم با صرف افطاری و پذیرایی از میهمانان روزه‌دار به پایان رسید.