کد خبر: 270402
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
بازدید 1755
کارگاه مهارت‌های زندگی در مرکز شماره 32

با آغاز فعالیت‌های تابستانه مرکز شماره 32، کارگاه " مهارت ارتباط مؤثر در تربیت فرزندان " را با حضور دکتر فریده ترابی میلانی روانشناس و مشاور خانواده برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز شماره 32 با آغاز فعالیت‌های تابستانه خود که با موضوع مهارت‌های زندگی "خانواده و همدلی" طراحی و برنامه‌ریزی ‌شده است، اقدام به برگزاری کارگاه "‌مهارت ارتباط مؤثر در تربیت فرزندان " کرد.
در این کارگاه که با حضور دکتر فریده ترابی میلانی روانشناس و مشاور خانواده برگزار شد، بیش از 70 نفر از والدین و اعضا حضور یافتند و مدرس این کارگاه ابتدا در رابطه با مهارت‌های ده گانه زندگی توضیحاتی ارائه داد.
میلانی در ادامه با اشاره به اهمیت خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی و تنها مکان حمایتی و آرام‌بخش برای فرزندان بیان داشت؛ خانواده یعنی یک اتفاق خوب برای رسیدن به هدف‌های بلند است، خانواده یعنی باهم بودن و برای هم بودن. در خانواده، افراد باید در رشد و تعالی یکدیگر کوشا باشند و منیت‌ها را کنار بگذارند.
وی افزود؛ آنچه برای ساختن خانواده‌ای مستحکم و سالم حائز اهمیت است، انتخاب آگاهانه و دارا بودن دانش اولیه برای آغاز یک زندگی مشترک است.
میلانی همچنین در بخش دیگری از این کارگاه یاد آور شد؛ مهارت‌های زندگی به ما کمک می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم. آن‌چنان‌که در بحرانی‌ترین شرایط زندگی هم، آرامش خود را از دست ندهیم و دچار تزلزل نشویم. ما در زندگی به دنیا آمده‌ایم تا از فرصتی که خداوند در اختیارمان قرار داده لذت ببریم و درعین‌حال با ارتباط مؤثر و سازگارانه این حس خوب را به دیگران منتقل کنیم.
این کارگاه با استقبال گرم والدین و اعضای نوجوان پسر مواجه شد و با بخش پرسش و پاسخ به پایان رسید.