کد خبر: 271909
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
بازدید 1060
هنرنمایی اعضای فراگیر تهرانی، در جشنواره آئینی سنتی

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی اعضای فراگیر مرکز شماره 21 در کنار دیگر اعضای این مرکز کانون استان تهران، روز دوشنبه 13 شهریورماه 1396 در بخش «جوانه‌های نمایش ایرانی» جشنواره دوسالانه آئینی سنتی تهران، با استقبال پرشور تماشاگران مواجه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی که به‌صورت دوسالانه و با حضور جمعی از هنرمندان نمایش‌های سنتی همچون نقالی، خیمه‌شب‌بازی، شاهنامه‌خوانی و ... در تهران برگزار می‌شود، در این دوره، بخش تازه‌ای با عنوان «جوانه‌های نمایش ایرانی» در این جشنواره جای‌داده است.

امسال دو گروه نمایشی اعضای کودک و نوجوان کانون استان تهران، با حمایت محمود سلیمانی مدیرکل و همت عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی استان، پس از سپری کردن مراحل بازبینی در این فستیوال به اجرا می‌پردازند.

شب گذشته کودکان و نوجوانان فراگیر، در کنار دیگر اعضای مرکز شماره 21 کانون استان، با اجرای نمایش سنتی خیمه‌شب‌بازی "به دنبال بخت"، حاضران را از این اجرای بی‌نظیر به شور و شوق واداشتند.

نمایش خیمه‌شب‌بازی به دنبال بخت که پیش‌ازاین توسط استاد فتحعلی بیگی با ساختاری دیگر به روی صحنه رفته بود و با کسب اجازه از ایشان و کمی تغییرات در متن توسط اعضای این مرکز فراگیر، ساعت 18روز 13 شهریورماه در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا شد.

مربیان این نمایش طاهره بشیر و علی جباری هستند که علی جباری از نوازندگان و کارگردانان مطرح نمایش‌های سنتی ایرانی و طاهره بشیر مربی فرهنگی مرکز شماره 21 است. عروسک‌گردانان و صداپیشگان و نوازندگان این نمایش از اعضا کودک و نوجوان عادی و فراگیر مرکز ۲۱ هستند و عروسک‌های این خیمه توسط خانم نگین کشفی از فارغ‌التحصیلان ارشد عروسکی ساخته‌شده است.

بازیگران عروسکی و صداپیشگان این نمایش سنتی« مرضیه قناعت، ستایش میر مقدم، رزا ذوقی فر، ساغر آبلو، رادمان سلطانلو  و ساره شریعتی» و نوازندگان نوجوان آن« مینا یوسفی‌فر، مبینا پور سهراب و علیرضا سلیمانی فر» و سرپرست گروه نیز عذرا امامی است.

این فستیوال ملی که باهدف گسترش و توجه بیشتر به نمایش‌های آئینی‌،ایرانی و معرفی آن به نسل کودک و نوجوان کشور از ۸ تا ۱۵ شهریورماه سال جاری در حال برگزاری است، هجدهمین دوره خود را سپری می‌کند.