خط پایان رقابت قصه گویان تهرانی

پس از ۳ روز رقابت قصه گویان کانون استان تهران، اسامی 16 قصه‌گوی برگزیده راه‌یافته به مرحله پایانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، داوری مرحله استانی این رویداد، با حضور 72 شرکت‌کننده در شش بخش "مربیان کانون، فراگیر، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان و رضوی" روز چهارشنبه 15 شهریور ماه در ساعت 17 به پایان رسید.

در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره قصه گویی مرحله استانی، رضا قمر زاده معاون فرهنگی کانون، محسن حموله رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر واردات و توضیع اسباب بازی کانون، محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان و جمعی از معاونان و کارشناسان ستادی استان حضور داشتند.

داوران این دوره از جشنواره مژگان دلپذیر قصه گوی توانمند و مربی باسابقه مرکز شماره 16، پروانه کیانیان کارشناس واحد فناوری اطلاعات و آزاده جعفری کارشناس فرهنگی استان بودند. همچنین داوران نوجوان این دوره از مسابقات، هلیا بخشی، ستایش علی‌نژاد، امیرمهدی سهرابی و امیرحسین اصغر بروجردی  بودند و در عین حال داوری بخش فراگیر نیز با حضور معصومه پور امام علی عضو فراگیر مرکز شماره 20 کانون استان انجام شد.

داوران این دوره از جشنواره، شانزده برگزیده و سه قصه گوی تقدیری را شامل " شش مربی کانون، یک قصه گو از پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، یک قصه گوی نوجوان، یک قصه‌گوی فراگیر و یک قصه‌گوی رضوی و سه قصه گو را از نگاه داوران نوجوان، به عنوان برگزیده، شایسته حضور در مرحله نهایی این جشنواره شناختند. هم چنین در بخش آزاد سه قصه گو به مرحله کشوری راه یافتند.

هیئت داوران ضمن تقدیر از تلاش و حضور پر انرژی شرکت کنندگان بیستمین جشنواره قصه گویی استان تهران، مواردی را برای اجرای بهتر در چند محور اصلی اعم از انتخاب قصه، زبان و اجرای قصه گویی به شرح زیر اعلام می نماید:

1-       حساسیت در انتخاب قصه مناسب با گروه سنی مخاطب

2-       توجه به ساختار قصه در بازنویسی و باز آفرینی آن با حفظ عناصر و انتقال درست پیام قصه

3-       توجه ویژه به انتخاب واژگان  و دقت نظر در حفظ یکپارچگی بافت زبانی

4-       ایجاد تعادل میان موضوع، فضا و روایت قصه با مخاطب

5-       ارتباط و تعامل با مخاطب و دوری از افراط در این امر

6-       و ....

هیئت داوران بیستمین جشنواره قصه گویی استان تهران اسامی برگزیدگان مرحله استانی را  به این شرح زیر اعلام می دارد:

برگزیدگان از نگاه داوران نوجوان

-          نگین صدری زاده

-          کبرا بابایی

-          فاطمه گلچین

برگزیده در بخش پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها :

-          شهین دهقانی

برگزیده در بخش قصه گویی رضوی :

-          الهه تاجیک

برگزیده در بخش فراگیر :

-          طاهره بشیر

برگزیدگان در بخش قصه گویان آزاد : (( هیئت داوران ضمن تقدیر از امیر حسین افکاری افراد زیر را به عنوان برگزیده بخش آزاد اعلام می کند))

-          حبیبه آزادی

-          مصطفی حیدری

-          مهدی محمدیان

برگزیده در بخش نوجوان :

1-       حنانه جوادی     عضو مرکز شماره 9

 و تقدیرشدگان بخش نوجوان :

-          کیمیا یعقوبی

-          محمد رضا برومند

-          ملیکا کردی

هیئت داوران در بخش مربیان قصه گو ضمن تقدیر از (مهتاب خورشیدی، پریسا فاضل  و ملیحه صفایی) ، شش قصه گو را به عنوان برگزیده اعلام می‌دارد:

برگزیدگان بخش مربیان کانون:

-          کبرا بابایی

-          زینب علوی

-          پاییزه طاهری

-          محمد علیپور

-          فروغ جمعی

-          محبوبه محرابی

اجرای صحنه ای این رویداد را مهدیه یکه خانی مربی فرهنگی مرکز شماره 43 بر عهده داشت.در این مراسم محبوبه محرابی و حنانه جوادی دو قصه گوی برگزیده ای بودند که برای حاضران به قصه گویی پرداختند.