کد خبر: 272104
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
بازدید 830
برای شکفتن گل، باید بذری کاشته شود

در آیین افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی محمود سلیمانی با اعضای کودک و نوجوان به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی روز دوشنبه 20 شهریور 1396 در آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی کانون استان تهران، یکی از سنت‌های آفرینش را مسئله تدریج معرفی کرد. وی بیان داشت؛ تدریج بدین معناست که برای گل شدن باید ابتدا بذری کاشته شود تا گلی به ثمر بنشیند.
سلیمانی به اعضای کودک و نوجوان حاضر در مراسم گفت‌؛ در این سنت اگر قرار است یک انسان به دوران بزرگسالی برسد، ابتدا مراحل تولد و حیات را طی کند و با گذر از دورهای مختلف رشد، به جوانی و سپس بزرگسالی برسد.
مدیر کل کانون استان خاطر نشان کرد؛ مسیر رسیدن به آرزوی دانشمند شدن، استاد صاحب نام شدن، هنرمند زبردست شدن و ... در سنت تدریج، از یادگیری خواندن و نوشتن و تلاش و پشتکار می‌گذرد. نردبان ترقی را باید پله پله طی کرد و برای رسیدن به آخرین پله، راهی جز حرکت و تلاش و ممارست ندارید.
وی یکی از نابهنجاری دنیای امروز را هدر دادن وقت و انرژِی و دارایی، برای ترقی‌های آسانسوری دانست. افرادی که به جای طی کردن مسیر درست، می‌خواهند بدون کمترین زحمت به خانه آخر برسند و گوی سبقت را از دیگران بربایند. مانند افرادی که به هر قیمتی، می‌خواهند ثروتمند شوند اما باید بدانند مسیر رسیدن به این آرزو از راه راست جداست.
ایشان خطاب به بچه ها افزود؛ بچه‌های عزیز، راه موفقیت در تلاشی است که به تدریج، شما را به سر منزل مقصود هدایت می‌کند. پس این مسیر، صبر و بردباری می طلبد، زیرا قله‌های مرتفع، با قدمهای کوچک و کوتاه اما پیوسته فتح می‌شود.
سلیمانی در پایان سخنانش، برای همه گروه های نمایشی در این جشنواره، اجرایی موفق، توام با دوستی و همدلی آرزو کرد.