کد خبر: 269235
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
برگزاری کارگاه‌های ادبی در نمایشگاه قرآن و عترت

مرکز آفرینش های ادبی همچون سال‌های گذشته حضوری فعال در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کارشناس مسوول ادبی در خصوص ویژگی‌های خاص این نمایشگاه و فعالیت‌های ادبی گفت: ویژگی خاص این نمایشگاه برگزاری آن در سالن همایش‌ها و نمایشگاه حرم مطهر رضوی بود که شرایط حضور پر رنگ زائران به ویژه مهمان‌های کشورهای عرب زبان را فراهم می‌کرد، بنابراین لازم بود برنامه ویژه‌ای در بخش ادبی در نظر گرفته شود..
وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه محور فعالیت‌های ادبی بر سه بخش متمرکز شد؛ در بخش اول برگزاری کارگاه‌های «نوشتن خلاق»، با طرح‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان بازدید‌کننده بود. در این برنامه که به طور عمده، بر محوریت طرح‌های ادبی با موضوع ماه مبارک رمضان بود تلاش شد تا بازدید‌کنندگان با هدف خوب دیدن و متفاوت دیدن، تمرین نوشتن کنند. در بخش دیگر برنامه‌ها معرفی بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی بود که با دادن نامه‌ای از پیش آماده شده از بازدیدکنندگان مستعد ادبی درخواست می‌شد تا با پاسخ دادن به نامه، عضو مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی شوند.
از مهمترین ویژگی و مزایای این نمایشگاه آن بود که گستره بازدید‌کنندگان را به شهر مشهد منحصر نمی‌کرد و بسیاری از بازدید‌کنندگان از شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای استان پهناورمان بودند.
و اما در بخش آخر، عکس‌های ویژه‌ای با موضوع و محوریت مفاهیم دینی و مذهبی در اختیار بازدید‌کنندگان عمدتا عرب زبان قرار گرفت تا احساسشان را در قالب جملات بنویسند.. این برنامه با هدف معرفی یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری بود که برخی از بازدید‌کنندگان عرب زبان را ترغیب می کرد تا اشعار فارسی را با لهجه عربی بخوانند.
بزم‌آرا در پایان تاکید کرد که هدف از برگزاری کارگاه‌های ادبی معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری، جذب استعدادهای ادبی و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های استانی است.