کد خبر: 269407
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
هامون و دریا

کودکان و نوجوانان مشهدی می‌توانند به تماشای فیلم «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش بنشینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، داستان این فیلم از کتاب هامون و دریا اثر عباس جهانگیریان اقتباس شده و فروزش براساس همین طرح، داستان سینمایی خود را نوشته و کارگردانی کرده است.
سهراب خواجه‌نژاد کارشناس مسوول هنری استان در این‌باره گفت: درروزهای پایانی خردادماه و در آستانه فصل تابستان، دور جدید فعالیت‌های سینمای کودک و نوجوان در سطح استان آغاز شده و کانون نمایش به صورت فعال در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه میزبان علاقه‌مندان به هنر هفتم می باشد و اولین فیلم، آماده اکران «هامون و دریا» است که در سال 1386 ساخته شده و مدت زمان آن 90 دقیقه است.
خواجه‌نژاد در معرفی این اثر گفت: این فیلم داستان زندگی هامون نوجوان دوتار نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند. بین او و دریا دخترعمویش عشقی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی) هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کویر می‌کشاند تا آن‌ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه کنند و عشق واقعی این دو دلباخته معنا پیدا می‌کند.
کارشناس مسوول هنری استان در پایان گفت؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت تماشای فیلم‌های کانونی به کانون نمایش مشهد واقع در بلوار فکوری 45، خیابان فراز، مرکز فرهنگی هنری شماره7 مشهد مراجعه کنند.