دومین نمایشگاه نقاشی سفر رنگ‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی در دومین نمایشگاه نقاشی "سفر رنگ‌ها" به تحلیل تکنیک‌های نقاشی می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با همراهی مدیریت آفرینش‌های هنری کانون تهران و ارسال 35 اثر نقاشی به استان، دومین نمایشگاه نقاشی "سفر رنگ‌ها" در حال برگزاری است.
این آثار شامل نقاشی‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور است که با تکنیک‌های مختلف نقاشی هم‌چون: گواش، انواع چاپ و کلاژ، خراش پاستل، ترکیب آبرنگ و پاستل در قالب نمایشگاه در مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی برای اعضای علاقه‌مند به هنر نقاشی ارایه می‌شود.
 مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، نخستین مقصد نمایشگاه نقاشی "سفر رنگ‌ها" در کانون استان خراسان جنوبی بود که در دهه فجر 92 برگزار شد و مراکز فرهنگی هنری بشرویه و سرایان نیز این نمایشگاه را در اسفند 92 برگزار کرده‌اند و بیش از 500 نفر از اعضا از این نمایشگاه دیدن کردند.
این در حالی است که نمایشگاه نقاشی "سفر رنگ‌ها" در مراکز فرهنگی هنری قاین، سربیشه، طبس و نهبندان طی هفته‌ی آخر فروردین و اردیبهشت 1393برگزار خواهد شد.
با برگزاری این نمایشگاه در مراکز فرهنگی هنری کانون استان، اعضای کارگاه نقاشی ضمن آشنایی با تکنیک‌های متفاوت به تحلیل آثار ارایه شده می‌پردازند و بهترین آثار را با ارایه دلایل انتخاب می‌کنند.
به گفته مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری که تاکنون این نمایشگاه را برگزار کرده اند، تأکید بر تحلیل تکنیکی نقاشی‌ها‌ در نمایشگاه سفر رنگ‌ها،  سبب شده است تا در جلسات بعدی کارگاه نقاشی، اعضا با لذت بیشتری نقاشی ‌کنند.
گروهی از اعضا نیز معتقدند: ظرافت‌های نقاشی دوستان آن‌ها در سراسر کشور در کنار ترکیب رنگ و استفاده از تکنیک هایی مثل  انواع کلاژ و حتی مجموعه نقطه‌ها وقتی با  خلاقیت همراه شود، شاهکارهای زیبایی را در دنیای نقاشی می‌آفریند.