اعضای کانون خراسان جنوبی در سال 92 قریب به 100 هزار جلد کتاب خواندند

بیش از 18 هزار عضو کودک و نوجوان 19 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در سال 92 قریب به صد هزار جلد کتاب را مطالعه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: کتاب آینه‌ی اندیشه‌ انسان‌های دیروز، امروز و آینده است که تاریخ را رقم می‌زند و مطالعه این تاریخ معرفت انسان را به زندگی بیشتر می‌کند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی دوستی کودکان و نوجوانان را با کتاب، سبب هم‌نشینی این عزیزان با انسان‌های بزرگ دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نیم قرن تجربه‌ی اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی همواره در جستجوی برترین روش‌ها برای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه است تا کتاب خواندن با تفکر همراه شود و مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان تکامل یابد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تصریح کرد:  تعداد اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تا پایان سال 92 به هجده هزار و 862  کودک و نوجوان رسید و این اعضا با علاقه به مطالعه‌ی مستمر توانستند نود و نه هزار و 154 جلد کتاب را به امانت گرفته و بخوانند.
وی اضافه کرد: مقایسه آمارهای امانت کتاب در سطح مراکز فرهنگی هنری استان نشان می‌دهد که اعضای مرکز فرهنگی هنری بشرویه کتاب‌خوا‌ن‌ترین اعضای مراکز استان در سال 92 با مطالعه 10 هزار و 771 جلد کتاب بوده‌اند.
صمدی در ادامه توضیح داد: اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین با مطالعه 7426 جلد کتاب و اعضای کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند با مطالعه 7421 جلد کتاب در جدول امانت کتاب ردیف‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
این در حالی است که کتاب‌خانه سیار روستایی طبس و مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را در شاخص امانت و مطالعه کتاب کسب کرده‌اند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: برنامه‌های متنوعی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی که شاخص‌ترین فعالیت کانون برای کودکان ونوجوانان است در سال 93 پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم هم‌چون سال‌های گذشته در تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب، فعال و پویا باشیم.