رشد 14 درصدی فعالیت‌های فرهنگی، هنری ادبی در کانون خراسان جنوبی

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی طی سال 92 در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی 14درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: قریب به 19 هزار عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان طی سال 92 در 18 هزار و 106  دفعه فعالیت متنوع فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند.
مدیر کل کانون استان اضافه کرد: مراجعه به آمار سال 91 و بررسی این اطلاعات بیانگر رشد 2/14 درصدی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون در سال 92 است.
صمدی با بیان این‌که در مجموع240 هزار و 311 کودک و نوجوان عضو مراکز کانون، پارسال  از برنامه‌های کانون بهره برده‌اند، خاطر نشان کرد: در این میان آمار اجرای فعالیت‌های فرهنگی با  11 هزار و 78 دفعه در صدر جدول قرار گرفته است.
مدیر کل کانون استان محور اصلی برنامه‌های کانون را تقویت قدرت تفکر و خلاقیت با استفاده از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و گفت:  کودکان و نوجوانانی که عضو مراکز فرهنگی هنری استان می‌شوند با عشق و علاقه در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که آمیخته با هنر و ادبیات است و تلاش ما بر آن است تا همواره بر اساس نیاز مخاطبان خود برنامه‌ریزی کنیم و در فضایی سرشار از پویایی و نشاط کودکان و نوجوانان را به حضور در فعالیت‌های متنوع کانون دعوت کنیم.
استان خراسان جنوبی با 19 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی و شهری  به کودکان و نوجوانان شهرهای بیرجند، قاین، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، سربیشه، درمیان و نهبندان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کند.