آثار سومین مسابقه داستانک نویسی " باران" داوری شد

مرحله داوری بیش از 2000 اثر اعضای شرکت‌کننده در سومین مسابقه داستانک نویسی "باران" در واحد کارشناسی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، برای سومین سال متوالی سومین مسابقه داستانک نویسی " باران" با مشارکت آموزش و پرورش و کانون خراسان جنوبی برگزار شد.
ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون خراسان جنوبی، درباره‌ی این مسابقه توضیح داد: فراخوان سومین مسابقه داستانک نویسی " باران" زمستان 92 از سوی کارشناس مسوول پرورشی به مدارس ارسال شد و دانش‌آموزان آثار خود را با موضوعاتی هم‌چون: "یک روز بارانی"، " من در کوچه‌های آسمان"، " اینجا که من هستم..."، " نماز من"، " مسجد محله من" و" دوستان مدرسه" به آفرینش‌های ادبی کانون و آموزش پرورش ارسال کردند.
بزّی با بیان این‌که مرحله داوری آثار به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد:  از مجموع 2050 اثر رسیده که مورد بررسی قرار گرفت، 34 اثر در مقطع دبیرستان (دوره اول) و 43 اثر در مقطع ابتدایی به عنوان برگزیده انتخاب شده است که قرار است، هم‌چون دو سال گذشته از سوی معاونت پرورشی آموزش و پرورش در قالب کتاب با عنوان " مشق باران" چاپ شود.
کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون خراسان جنوبی در ادامه گفت: استقبال دانش‌آموزان از این مسابقه بسیارخوب بوده است، به گونه‌ای که تعداد آثار رسیده در نخستین سال برگزاری این مسابقه 700 و در سال دوم یک هزار و 400 اثر بوده است .
شناسایی استعدادهای ادبی و شکوفایی توانمندی‌های ادبی دانش‌آموزان، تشویق کودکان و نوجوانان به نوشتن و تعامل با سازمان‌های فرهنگی هم‌سو از جمله اهداف برگزاری سومین مسابقه داستانک نویسی " باران" به شمار می‌رود.
جوایز و لوح تقدیر نفرات برتر این مسابقه از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برای برگزیدگان ارسال شد.