دیدار اعضای کانون شماره 2 بیرجند با مادر شهید مساح

هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند به دیدار مادر شهید حمید رضا مساح رفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند با حضور در منزل شهید حمید رضا مساح ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
در ادامه احمد رضا نوروزی عضو برگزیده کارگاه ادبی، به خوانش قطعه شعری  از سرودهای خود در وصف حال مادران شهید پرداخت.
در همین حال یکی از هم‌رزمان شهید حمید رضا مساح،  ضمن بیان خاطراتی از دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: نوجوانان نسل امروز، با مطالعه فرهنگ دفاع مقدس در کتاب‌ها و منابع معتبر باید با سبک زندگی شهداذ بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: کتاب معروف «دا» که سرگذشت و خاطرات سیده زهرا حسینی را بازگو می‌کند، یکی از تأثیرگذارترین آثار دفاع مقدس است که امیدوارم همه‌ی شما این کتاب را مطالعه کنید.
هم‌چنین مادر شهید مساح با بیان خاطراتی از دوران تحصیل فرزند شهیدش گفت: حمیدرضا از دانش آموزان ممتاز مدرسه بود و همراه پسر خاله شهیدش علی شبانی پس از طی دوره‌های آموزشی در بجنورد به جبهه رفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
به گفته مادر شهید مساح، این شهید در کنار نوشتن وصیت نامه که در این دیدار صمیمی خوانش شد، پیامی برای دانش آْموزان نوشته بود که اعضا این پیام را قرائت کردند و مادر شهید نیز برخی از وسایل شخصی شهید را هم‌چون قرآن، چفیه ، ساعت و عینک شهید را که به یادگار نگه‌داشته بود به اعضا نشان داد.
پایان بخش این دیدار عزاداری اعضا به مناسبت شهادت امام جواد (ع) بود.
 
عصر شعر دفاع مقدس در کانون شماره 2 بیرجند
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، در ششمین روز از هفته دفاع مقدس که روز نکوداشت-  فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان-  نام‌گذاری شده بود، ویژه برنامه« عصر شعر دفاع مقدس » به میزبانی کانون شماره 2 بیرجند برگزار شد.
در این مراسم  عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون استان و جمعی از اعضای برگزیده کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند حضور داشتند.
اعضای شرکت کننده در «عصر شعر دفاع مقدس» به خوانش اشعاری پرداختند که در وصف رزمندگان و شهیدان سروده شده بود.  
گفتنی است: کار جمع آوری اشعار با موضوع 8 سال دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری  کانون خراسان جنوبی با مسوولیت مرکز فرهنگی هنری شماره 1طبس و سربیشه انجام شد که  این مجموعه اشعار به مراکز فرهنگی هنری استان ارسال شد.
پایان بخش مراسم«عصر شعر دفاع مقدس»، بیان خاطراتی از زمان جنگ توسط غلام‌رضا رضایی یکی از آزادگان 8 سال دفاع مقدس بود.