تأکید مدیر کل کانون خراسان جنوبی بر برگزاری با شکوه جشن‌های هفته ملی کودک

عبدالرضا صمدی در گردهمایی مربیان مسوول در بیرجند، بر اجرای جشن‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی کانون استان با حضور پرشور و نشاط کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی بخشی از سخنانش را در آغاز دومین روز از گردهمایی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری استان به برنامه‌های هفته ملی کودک اختصاص داد.
مدیر کل کانون استان با بیان این‌که کانون سابقه طولانی در برگزاری جشن‌های روز جهانی کودک و طی سال‌های اخیر هفته ملی کودک دارد، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی  برنامه‌های کودکان و نوجوانان در جامعه تلاش می‌کند تا در هفته ملی کودک حقوق این قشر آسیب پذیر را  به بزرگ‌ترها اعم از استانداران، فرمانداران، شهرداران، ائمه جمعه و دیگر مسوولین یاد‌آور شود و افکار عمومی جامعه را به کودکان جلب کند.
صمدی با اشاره به برنامه‌های موفقی که سال گذشته در استان به همت بسیاری از سازمان‌ها برگزار شد، گفت: در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های قبلی که انجام شد جمعی از کودکان و نوجوانان و نوجوانان در بیرجند و دیگر شهرستان‌ها به طور مستقیم با استاندار و فرمانداران دیدار کردند و در این دیدارهای صمیمی، این عزیزان خواسته‌های خود را به نمایندگی از دیگر کودکان بیان کردند که این گفت‌وگوها در روحیه، تفکر، اندیشه و آینده کودکان بسیار تأثیرگذار است .
وی در ادامه سخنانش از مربیان خواست زمینه برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع را ویژه هفته ملی کودک فراهم کنند و در برنامه‌ریزی از هم اندیشی سازمان‌های فرهنگی هم‌سو با کانون و خانواده‌ها استفاده کنند.
در همین حال مدیر کل کانون خراسان جنوبی در گرامی‌داشت 8 مهرماه و روز بزرگ‌داشت مولوی گفت: مولوی شاعر بزرگی است که اشعارش در عین عاطفی بودن سرشار از تدبّر و اندیشیدن در نظام هستی است.
صمدی مولوی را قصه‌گوی بزرگی خواند که تفکر و اندیشه را با هنر قصه‌گویی آمیخت و شاید ما هم رهروان راه  او در کانون هستیم.
وی از مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون خواست، برای حفظ زبان فارسی و ارتباط کودکان و نوجوانان با مفاخر علمی و ادبی آثار مولوی، حافظ، سعدی و دیگر شاعران کهن ایران را بیشتر معرفی کنند و این آثار را در محلی از کانون قرار دهند که اعضا به راحتی به آن دسترسی و برای مطالعه این آثار تشویق شوند.
معنا بخشیدن به فعالیت‌های کانون، شناخت نکات مثبت در محیط کار ، شناخت توان‌مندی‌های سازمانی و فردی، شناخت مشکل و تقویت روحیه دگراندیشی، ایثار و قدردانی از دیگران از جمله نکاتی بود که صمدی پیرامون آن سخن گفت و توجه به این مباحث را مایه شادابی و نشاط مراکز فرهنگی هنری کانون دانست.
دومین روز از گردهمایی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری استان با طرح مباحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر توسط علی رضا زاده مسوول حراست استان، مسایل اداری و مالی،  پرسش و پاسخ مربیان و آموزش اتوماسیون اداری به پایان رسید.
دومین گردهمایی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه 93 در بیرجند برگزار شد.