اولین مراسم فارغ‌ التصیلی نوجوانان کانون زبان ایران در بیرجند برگزار شد

جشن فارغ التحصیلی نوجوانان کانون زبان ایران در بیرجند، عصر پنج شنبه 24 مهرماه 1393، در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با حضور در این مراسم، ضمن  تبریک این موفقیت به نوجوانان کانون زبان ایران در بیرجند، گفت: زبان یک پدیده و یک سنت خداوندی است که به واسطه‌ی آن بین نگرش ها و اندیشه‌ها ارتباط برقرار می‌شود.
وی اضافه کرد:  تنوع و دگرگونی نیز، نعمت و سنت حسنه‌ی خداوند است که به نظام هستی عطا کرده و تفاوت زبان‌ها  و گویش‌های متنوع محلی هر منطقه در طول تاریخ  از خصوصیات زندگی انسان‌ها بوده است.
مدیر کل کانون استان در ادامه سخنانش گفت: کسی که زبان دیگری غیر از زبان خودش مانند زبان انگلیسی را بیاموزد، دنیای گسترده‌تری نسبت به دیگران دارد و بدون شک حیات مادی و معنوی او به محیط زندگی‌اش محدود نمی‌شود، بلکه حیاتش در تمام دنیا و مناطقی که به زبان انگلیسی سخن می‌گویند،  در حال گردش است.
 مدیر کل کانون استان با اشاره به قدمت 17 ساله کانون زبان ایران در بیرجند گفت: کانون زبان در شهر فرهنگی بیرجند، با استفاده شیوه‌های نوین آموزش و بهره‌‌مندی از اساتید مجرب و توانمند نقش عظیمی در توسعه علم داشته است و می‌توان گفت: کانون زبان ایران دانشگاهی است که  هر فصل قریب به 3000 دانش آموزان از امکانات آن در کسب علم زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.
صمدی نقش کانون زبان ایران را در موفقیت نوجوانان و دانشجویان در عرصه درس بسیار مؤثر دانست و گفت: نوجوانان ما از طریق آموزش و یادگیری زبان می‌توانند اندیشه، فرهنگ مقدس ایرانی، صلح، دوستی و مهربانی خود را به دیگران منتقل کنند .
وی تصریح کرد: بسیاری از بزرگان بوده‌اند که با دانش زبان خود، آثار مفاخر علمی، ادبی، فرهنگی و هنری ایران را ترجمه کرده‌اند و این رسالت مهمی است که بر دوش زبان آموزان است، در حالی که ما به موفقیت آنان در عرصه‌های علم و فن‌آوری امید بسته‌ایم، تا اندیشه‌های ایرانی به جهان منتقل شود، جهانی که تشنه شنیدن اخلاق و صدای صلح و مهربانی است.
پیش از سخنان مدیر کل کانون استان، طاهره دلاوریان معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ در کانون زبان ایران شعبه بیرجند ضمن خوشامد به حاضرین در این محفل گفت:  زبان‌آموزان نوجوانی که امروز در جشن فارغ التحصیلی آنان حضور داریم ، وارد پنجمین سطح از بخش بزرگ‌سالان جهت تکمیل تحصیلات زبانی خود خواهند شد.
دلاوریان در ادامه توضیح داد: کانون زبان ایران در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان با آموزش 7 زبان خارجی از سال 1335 در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: این در حالی است که در بیرجند مؤسسه  کانون زبان ایران، از سال 1377 با سه کلاس و 92 زبان آموز  فعالیت خود را در بخش بزرگسالان آغاز کرد و در ادامه  سال 1387 بخش نوجوانان با یک کلاس و 20 زبان آموز راه اندازی شد.
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ در کانون زبان ایران شعبه بیرجند،  تصریح کرد: در حال حاضر کانون زبان ایران در بیرجند در دو بخش بزرگ‌سالان و نوجوانان قریب به 3000 زبان آموز زبان انگلیسی دارد و به تاز‌گی آموزش زبان عربی را نیز آغاز کرده است.
دلاوریان در پایان سخنانش از حمایت‌های بی‌دریغ مدیر کل کانون استان، اساتید توانمند و شایسته کانون زبان ایران در بیرجند و خانواده‌ها در برپایی این جشن قدردانی کرد.
اولین مراسم جشن فارغ التحصیلی 23 نوجوان کانون زبان ایران در بیرجند، با حضورعبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ،طاهره دلاوریان معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ در کانون زبان ایران شعبه بیرجند، اساتید کانون زبان ایران، خانواده‌ها و زبان آموزان برگزار شد.
اجرای نمایش طنز دو زبانه، بیان لطیفه، سنتور نوازی، ویالون، مسابقه گروهی، سرود، دکلمه و شعر به زبان انگلیسی، پخش کلیپ معرفی زبان‌آموزان از جمله برنامه‌های اولین مراسم فارغ التحصیلی نوجوانان کانون زبان ایران در بیرجند بود .
در پایان به تمامی زبان آموزان تندیس و لوح یادبود اهدا شد و گرفتن عکس یادگاری خاطره‌ی بیست و چهارمین روز از فصل پاییز1393 را در ذهن آنان ماندگار کرد.