اجرای  170 برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت فرارسیدن سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکصد و هفتاد برنامه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی توسط این کمیته در استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی  ظهر هشتم بهمن 1393 در جمع خبرنگارانی که در نشست خبری  ستاد دهه فجر خراسان جنوبی  حضور داشتند، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: سه رکن اصلی سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند که این ارکان شامل دین و ارزش‌های اسلامی، ولایت فقیه، رهبری و مردم می‌شود.
وی تصریح کرد: تداوم انقلاب نیز به وجود این سه رکن نیاز دارد و نقش مردم، ولایت و دین در استمرار و توسعه انقلاب بسیار مهم است.
مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، به اهمیت مشارکت مردم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های دهه فجر و حمایت از انقلاب اسلامی تیری است که بر قلب دشمنان نشانه می رود.
صمدی یادآور شد: برای اینکه انقلاب تداوم یابد باید ارزش‌های این انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم و در این راستا توجه به کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به این‌که کودکان شرایط پیروزی زمان انقلاب را درک نکرده‌اند،  انتقال برخی از مفاهیم به آن‌ها دشوار است و اگر نتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را به آن‌ها منتقل کنیم، در آینده دچار مشکل می‌شویم بنابراین کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی رسالت سنگینی بر عهده دارد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مهم‌ترین رسالت این کمیته اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای نشان دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی به گونه‌ای هنرمندانه به کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین این رسالت‌ها است.
 صمدی با بیان این‌که حضورِ باشکوه کودکان در این راه‌پیمایی 22 بهمن بازتاب اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زیادی در سطح جهان دارد، گفت: کمیته کودک و نوجوان زمینه مشارکت فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان را در برنامه‌های گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را فراهم کرده است.
   در ادامه مسؤول کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه فجر از برگزاری حدود 170 برنامه ادبی، فرهنگی و هنری توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: حضور حداکثری کودکان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، فضاسازی مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های کودک و نوجوان، برپایی ایستگاه‌های نقاشی در مسیرهای راه‌پیمایی در سراسر استان و برگزاری کارگاه آموزشی ساخت گل لاله در کنار ایستگاه‌های نقاشی از جمله این برنامهها است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: ایستگاه نقاشی در مسیر راه‌پیمایی بیرجند در محل پارک وحدت برپا می‌شود و پیش‌بینی شده یک‌هزار گل لاله با شعار هر کودک یک نماد انقلاب را داشته باشد در بین کودکان شرکت‌کننده در مراسم‌های راهپیمایی توزیع شود.
صمدی اضافه کرد: مسابقه هنری با محوریت پرچم و نقشه ایران در مراکز هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان، حضور کودکان و نوجوانان در مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری صبح شعر و جمع‌آوری اشعار انقلابی در برخی از کانون‌ها، برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی و کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر عروسکی و کاغذی، خاطره‌گویی و روایت‌گری دوران دفاع مقدس، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و اهدای 2 هزار جلد کتاب به مدارس روستایی از دیگر برنامه‌های این کمیته در استان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خراسان جنوبی فعال است، افزود: همچنین در حال حاضر چهار کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری در بیرجند و دو کتابخانه پستی در استان فعال است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 هزار نفر از خدمات کانون استفاده می‌کنند، گفت: همچنین 30 درصد از دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند هستند.
صمدی اضافه کرد: در سال جاری 190 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نظر گرفته شده و تاکنون از این میزان  80 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.